۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۱۱۱
شیخ «خضر الکبش» در گفت وگو با رسا:

نشست منامه، عمل سران عرب به دیکته‌های آمریکا را ثابت کرد

نشست منامه، عمل سران عرب به دیکته‌های آمریکا را ثابت کرد
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: هیچ کس نمی تواند به نیابت از ملت فلسطین مذاکره کند، بویژه در نشست منامه که عمل سران عرب به دیکته‌های آمریکا را ثابت کرد.

شیخ «خضر الکبش» عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نشست منامه بیان داشت که این نشست به عنوان مرحله اول از معامله قرن، در حالی برگزار شد که مرده به دنیا آمد و همپیمانان عرب آمریکا بدانند که در هر صورت باید اجماع ملت فلسطین درباره این معامله را در نظر بگیرند؛ زیرا همه فلسطینیان بر نپذیرفتن آن اتفاق نظر ندارند و اساسا معنا ندارد که نشستی درباره سرنوشت فلسطین برگزار شود، ولی رهبران آن در این نشست حضور نداشته باشند.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان خاطر نشان ساخت: هیچ کس نمی تواند به نیابت از ملت فلسطین مذاکره کند، بویژه که نشست منامه تنها به بعد اقتصادی مسأله فلسطین پرداخته است بی آنکه ابعاد سیاسی آن را در نظر بگیرد که این نشانه دیکته شدن موضوعات این نشست به سران عرب از سوی واشنگتن است.

شیخ خضر الکبش ادامه داد: عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تنها به سود این رژیم اشغالگر است، همانگونه نشست های دیگر مانند اسلو، مادرید، وادی عربه و کمپ دیوید نیز این گونه بود و کشورهای عربی تنها کسانی هستند که ضرر می بینند و اساسا رژیم صهیونیستی در صدد است تا هر آنچه که از رهگذر نظامی نمی تواند بدست آورد، از طریق این گونه نشست ها محقق کند.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان افزود: محمود عباس باید به انتفاضه جدید فرمان دهد و از هماهنگی امنیتی با رژیم صهیوینستی دست بردارد؛ چرا که ملت فلسطین اهداف و مبارزات خود را از طریق مقاومت و راهپیمایی های روز بازگشت پی می گیرد؛ راهپمایی هایی که هر هفته برگزار می شود و شماری شهید و زخمی طی آن در مواجهه با رژیم صهیونیستی برجای می گذارد.

شیخ خضر الکبش درباره نقش عالمان اسلامی در مواجهه با توطئه های صهیونیستی، بیان داشت: عالمان امت اسلامی باید با هر گونه مواضع تکفیری و داعشی که به سود رژیم صهیوینستی تمام می شود، مواجهه کنند و جوانان کشورهای عربی و اسلامی را برای محکم کردن هر چه بیشتر صف های خود با هدف مقاومت در برابر این رژیم، دعوت کنند./983/ب

ارسال نظرات