۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۱۱۱۳۱
معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان خبر داد؛

سهمیه ۲۰۰ طلبه سرباز به حوزه علمیه استان خوزستان در سال ۹۸

سهمیه ۲۰۰ طلبه سرباز به حوزه علمیه استان خوزستان در سال ۹۸
معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به طرح سرباز طلبه، گفت: برای سال ۹۸ سهمیه ۲۰۰ طلبه سرباز به حوزه علمیه استان داده شد.
حجت الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیرامون جذب امریه طلاب در آموزش و پرورش اظهار داشت: خوزستان یکی از استان‌هایی است که در بحث امریه طلاب و جذب طلبه‌ها در آموزش و پرورش به عنوان معلم پرورشی و مربی تربیتی موفق عمل کرده است تا آنجا که در سال ۹۶ برای نخستین بار حدود ۵۰ طلبه به عنوان سرباز طلبه وارد آموزش و پرورش شدند.

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲۰ طلبه در غالب سرباز طلبه وارد آموزش و پرورش شدند، افزود: در حال حاضر ۱۷۰ طلبه به عنوان معلم قرآن، مربی پرورشی و مبلغ فرهنگی در روستا‌ها و اقصی نقاط استان مشغول خدمت هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح سرباز طلبه و استقبال آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای سال ۹۸ سهمیه ۲۰۰ طلبه سرباز به حوزه علمیه استان داده شد که در ادامه ضمن اعلام فراخوان به شناسایی طلاب مستعد پرداخته و بیش از ۳۰۰ طلبه برای حضور در طرح نام نویسی کردند.

حجت الاسلام کیانی ادامه داد: دوره‌های مرتبط به صورت یک هفته‌ای فشرده به همراه مصاحبه‌های علمی، روانشناسی و تربیتی برگزار شد و امیدواریم امسال شاهد جذب بسیار خوبی باشیم.

وی در پایان از همکاری میان وزارت آموزش و پروش با مرکز مدیریت حوزه علمیه (معاونت تبلیغ) برای حضور طلاب در دانشگاه فرهنگیان خبر داد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات