۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۱۱۱۵۶
حجت الاسلام موسوی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اطلاع رسانی در تبیین فرهنگ زکات

ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اطلاع رسانی در تبیین فرهنگ زکات
مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: از ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای باید در ترویج پرداخت زکات بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعیسی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: واژه زکات در قرآن ۳۲ مرتبه تکرار شده است.

وی بر لزوم تبیین و ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد و افزود: مبلغان در نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات نقش آفرین هستند و در این راستا برنامه های تبلیغی ویژه ای دارند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: ۴۰۰ مهندس در مراکز جهاد در جمع‌آوری زکات همکاری دارند و کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری کامل در امر جمع‌آوری زکات دارند.

وی با یادآوری به جمع آوری ۱۶ میلیارد تومان زکات در سطح استان لرستان در سال گذشته عنوان کرد: انتظار می رود امسال این مبلغ افزایش یابد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: در راستای ترویج و تبیین فرهنگ پرداخت زکات باید اهمیت پرداخت آن و آثار فردی و اجتماعی پرداخت زکات از سوی مبلغان و رسانه ها بازگو شود.

وی به وقوع سیل فروردین ماه در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: با توجه به وضع مردم سیل زده و گرمی هوا انتظار می رود خیرین و پرداخت کنندگان زکات به کمک این مردم بروند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه یادآور شد: گروه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان برای نجات باغات انجیر پلدختر و معمولان فعالیت داشتند و جهاد کشاورزی لرستان نیز در این راستا همکاری لازم را داشت.

وی در پایان به سفر حجت الاسلام والمسلمین تقوی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به پلدختر اشاره کرد و گفت: این سفر به منظور بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به روستاییان خسارت سیل و بهره برداران جهاد کشاورزی و کلنگ‌ زنی ۱۵۰ واحد مسکونی خیرساز انجام می‌گیرد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات