۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۰۹۰۵۹
استاد حوزه علمیه:

نجات از آتش جهنم، عیدی پروردگار به روزه داران ماه مبارک رمضان است + فیلم

نجات از آتش جهنم، عیدی پروردگار به روزه داران ماه مبارک رمضان است + فیلم
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مغفرت الهی در شب و روز عید سعید فطر به اندازه کل ماه رمضان است، گفت: پرداخت زکات فطره عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نخچی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسب شب عید سعید فطر در حسینیه آیت الله حق شناس (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پرداخت زکات فطره عبادت است.

وی افزود: در پرداخت فطریه قصد قربت لازم است و زمان پرداخت آن تا قبل از اقامه نماز عید سعید فطر مستحب است.

با اشاره به اینکه خداوند در هر شبی از ماه مبارک رمضان هزاران هزار انسان را از آتش دوزخ آزاد می کند، ابراز کرد: پیامبراکرم (ص) می فرمایند حداقل کاری که انسان در ماه مبارک رمضان می تواند انجام دهد بهره‌مند شدن از مغفرت الهی است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: بدبخت و بیچاره کسی است که حداقل چیزی که خداوند در این ماه فراهم آورده محروم بماند؛ مقصود محروم شدن از حداقل مغفرت الهی و نجات از آتش جهنم است.

وی ادامه داد: روایت است اگر کسی این ماه عظیم الشأن را درک نکرد بیچاره است تا زمانی که بتواند روز عرفه را درک کند.

حجت الاسلام نخچی اظهار داشت: خداوند به اندازه آن تعدادی که در طول این ماه از آتش نجات داده به همان مقدار در شب و روز عید فطر از آتش جهنم نجات می دهد.

استاد حوزه علمیه گفت: به قدری رحمت الهی در شب و روز عید سعید فطر شامل بندگان می شود که این روز را عید نامیدند بنابراین انسان در این روز باید به رحمت الهی امیدوار باشد./813/پ210/ب1

تعداد بازدید : 14
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات