۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۱۱۱۹۴
با حضور اهالی قلم در قم برگزار شد؛

"رد پایی بر آسمان" در تجلیل از طلبه نویسنده صالحی حاجی آبادی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم گفت: همه اذعان دارند که شهید صالحی، حقی بر گردن ادبیات کودک و فرهنگ این مرز و بوم دارد و من به عاقبت به خیری این شهید بزرگوار غبطه می خوردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی نویسنده کودک و نوجوان، با عنوان "رد پایی بر آسمان" در تجلیل از این طلبه ایثارگر و با حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر و خانواده محترم ایشان از ساعت 18 تا 20 چهارشنبه 5 تیرماه در محل سرای ناشران قم برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولین استانی هم میهمان آن بودند بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی و خوش آمدگویی به حضار، رضا کاظمی مدیر موسسه‎ی مطاف عشق، بخشی از خاطرات مشترک با این نویسنده‎ی شهید را بیان کرد و پس از او شاعر حوزوی خانم عاطفه جوشقانیان به قرائت شعری در رسای شهید پرداخت.

ادامه‎ی مراسم همراه بود با خاطره‎گویی فرزند شهید صالحی حاجی‌آبادی و سپس شعرخوانی و ارائه‎ی گزارش روند کارهای صورت گرفته در ارتباط با معرفی این شهید توسط  شاعر ونویسنده حوزوی استاد تقی متقی.

در بخشی از مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که جز میهمانان مراسم بود بعد از خواندن شعری کوتاه در مورد شهید حججی که همکاری نزدیکی با شهید صالحی داشته که در سخنان گفت: شخصیت شهید صالحی زوایای مختلفی داشته و گستردگی حوزه‎ی فعالیت‎های شهید در عرصه‎های گوناگون شعر و داستان و ویراستاری و.... گویای این حقیقت است؛ اما به طور خاص همه‎ی کسانی که آشنایی مختصری با شهید صالحی دارند اذعان دارند که این نویسنده حقی بر گردن ادبیات کودک و فرهنگ این مرز و بوم دارد و من به عاقبت به خیری این شهید بزرگوار غبطه می خوردم و از خدا می‎خواهم که ما را هم لایق این مدال افتخار قرار بدهد.

حسینی کاشانی ادامه داد: کسانی که از خود کتابی به یادگار می‎گذارند در خاطره‎ی تاریخ می‎مانند. آنهایی که  دست به قلم دارند و کتاب می‎نویسند نام خود را در میان صفحات تاریخ ثبت می‎کنند و ما همه خواهیم رفت ولی کتاب‎های این شهید خواهد ماند و قطعا آثارش برای او روزی خیر خواهد داشت.

سید موسی حسینی کاشانی زیبایی شهادت را حتی در پیام بعد از شهادت هویدا دانست چرا که در پیام بعد از شهادت هر شهیدی به‌جای تسلیت، تبریکی هم وجود دارد و در این کلام نیز شاید پیام خاصی وجود داشته باشد.

حسینی سخنان خود را با شعری که در غم شهادت برادر شهیدش سروده بود و با زبان حال خانوده‎ی شهید صالحی قرائت کرد به پایان رساند.

پایان بخش این مراسم کلیپی یود درمورد شهید صالحی که در آن دوستان و آشنایان شهید با خبرگزاری رسا به گفتگو نشسته و از ویژگی‎ها و خاطرات و شخصیت شهید گفته بودند.

گفتنی است، از سخنرانان اصلی این مراسم دکتر فریدالدین فریدعصر، پژوهشگر عرصه هنر و داستان نویسی بود که مشروح سخنانش به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می شود./918/پ202/س

خبرنگار: محمد اصغری مرجانلو

ارسال نظرات