۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۱۱۲۰۳

جزئیات بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد تشریح شد

جزئیات بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد تشریح شد
گنجی با تشریح جزئیات بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد، گفت: افتتاحیه این دوره از طرح ۱۳ تیرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی برگزار می‌شود.
حسین گنجی، مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه بیست و ششمین دوره این طرح امسال نیز همانند سال‌های گذشته در فصل تابستان در استان برگزار می‌شود، گفت: افتتاحیه این دوره از طرح ۱۳ تیرماه جاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، استاد اخلاق حوزه و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به میزبانی مهدیه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در نحوه برگزاری طرح امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی با محوریت دو نشست عمومی و تخصصی در شهرکرد برگزار می‌شود؛ در نشست تخصصی عصر‌ها کلاس‌های ویژه برای طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار می‌شود و در نشست عمومی نیز مردم استان از محضر اساتید طرح در قالب نشست پرسش و پاسخ بهره‌مند خواهند شد.

گنجی با اشاره به اینکه برای هر سخنران در هر نشست یک موضوع جهت سخنرانی از قبل مشخص شده است که سخنرانان تنها حول آن موضوع صحبت خواهند کرد، ادامه داد: در هر نشست نیز یک دستگاه اجرایی به عنوان متولی و چند دستگاه دیگر به عنوان همکار میزبانی نشست را برعهده خواهند گرفت.

وی با تشریح کامل جزئیات این دوره از طرح تصریح کرد: همه سخنرانان طرح تقویت امسال حول محور تبیین بیانیه گام دوم انقلاب سخنرانی خواهند کرد؛ حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در شب نخست پیرامون موضوع "بیانیه و انتظار رهبری از مدیران" در جمع مدیران اجرایی استان سخنرانی خواهد کرد.

گنجی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در شب دوم به تشریح موضوع "بیانیه و هشدار به استحاله پذیری" مستند بر منابع دینی خواهد پرداخت، افزود: ایشان در شب سوم سخنرانی خود به تبیین "بیانیه و ضرورت وحدت ولایی و عقلایی" در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان مراکز دانشگاهی استان خواهند پرداخت.

مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد با بیان اینکه سخنران دوم این دوره از طرح نیز آیت الله نجم الدین طبسی است، ادامه داد: وی در شب نخست در مورد " بیانیه و باید‌های روحیه حماسی و جهادی" و در شب دوم در مورد "بیانیه و باید‌های روحیه شهادت و ایثار" و در شب سوم در مورد "بیانیه و ضرورت مشارک همگانی بر تحقق آرمان ها" سخنرانی خواهد کرد.

این مقام مسؤول، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه را سومین سخنران این دوره از طرح معرفی کرد و گفت: وی در مورد "بیانیه و پیشرفت‌های علمیه کشور" و "بیانیه و باید‌های اخلاقی، معنوی و ارزش‌های دینی" طبق دستورات دین اسلام صحبت و به پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در طرح امسال نیز همانند سال‌های گذشته افتخار میزبانی از آیت الله میرباقری را به مدت دو شب داریم، ابراز کرد: آیت الله میرباقری در جمع فعالان فرهنگی و دست اندرکاران مساجد استان به تشریح و تبیین دو موضوع "بیانیه و افق روشن آینده" و " بیانیه و ضرورت فساد ستیزی همگانی" خواهد پرداخت.

گنجی با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب نیز به مدت دو شب در جمع ورزشکاران و تولید کنندگان استان سخنرانی خواهد کرد، افزود: در این نشست‌های جداگانه موضوع "بیانیه و انتظار رهبری از جوانان" و "بیانیه و باید‌های تولید در همه عرصه ها" به خوبی تشریح و تبیین خواهد شد که می‌طلبد این نشست مورد استقبال جوانان و اهالی صنعت و معدن استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام ارفع نیز ۴ شب در جمع مردم استان حضور خواهد داشت، اظهار کرد: وی سه شب نخست را در جمع جامعه فرهنگیان استان به تبیین موضوعات مهم "بیانیه و شایسته گزینی در انتخابات تا شکل دهی نظام بایسته" و "بیانیه و انتظارات در سبک زندگی" و "بیانیه و باید‌های انقلابی ماندن" خواهند پرداخت و در شب آخر نیز در جمع جامعه هنری استان موضوع مهم "بیانیه و محور‌های تبلیغی دشمنان علیه انقلاب اسلامی را تشریح می‌کنند.

مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد با اشاره به اینکه پاسداران سرافراز استان نیز ۲۹ و ۳۰ تیرماه را میزبان حجت الاسلام حیدری کاشانی خواهد بود، تصریح کرد: در این دو شب نشست کاربردی، موضوعات مهم "بیانیه، مقاومت و ایستادگی انقلابی" و "بیانیه و روند قدرت گیری انقلاب و ضعف دشمن در ۴۰ سال گذشته" مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه آخرین روز از تیرماه نیز حجت الاسلام حیدری کاشانی در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان سخنرانی خواهد کرد، ادامه داد: وی در این نشست به تشریح "بیانیه و نگاه به دست آوردها" خواهد پرداخت و نشان خواهد داد که ۴۰ سال گذشته، دوران افتخار و بالندگی نظام اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری نیز به مدت یک شب در جمع مجموعه فعالان امور دینی سخنرانی می‌کند، ادامه داد: در این شب "بیانیه و مصادیق عبرت آموز گام اول برای گام دوم" مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد و وی به پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ خواهد داد.

گنجی با بیان اینکه در پایان طرح نیز آیت الله صدیقی به مدت دو شب در جمع کارکنان قوه قضاییه استان سخنرانی خواهد کرد، افزود: امام جمعه موقت تهران در نشست‌های این دو شب به تبیین موضوعات "بیانیه و من (مسؤولیت هر فرد فارغ از نگاه دیگران)" و "بیانیه و اجرای عدالت در تمامی عرصه ها" مستند بر منابع دینی خواهد پرداخت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر چه برای هر نشست یک مخاطب خاص در نظر گرفته شده است، اما در واقع نشست‌ها به صورت عمومی و با حضور عموم مردم برگزار می‌شود، افزود: حضور عموم مردم در همه نشست‌ها آزاد است و همه نشست‌ها از طریق صدا و سیمای استان ضبط و در بازه‌های مشخص پخش خواهد شد./۹۴۵۷/ت302/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات