۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۱۱۲۵۳
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

بیانیه گام دوم انقلاب در موسسات قرآنی به گفتمان اصلی تبدیل شود

بیانیه گام دوم انقلاب در موسسات قرآنی به گفتمان اصلی تبدیل شود
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به مدیران موسسات قرآنی تاکید کرد که بیانیه گام دوم انقلاب را به یک گفتمان فعالیت‌های قرآنی تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مهدی قره شیخ لو طی سخنانی در نشست مدیران موسسات قرآنی استان قم، رهبر معظم انقلاب را اصلی ترین مدافع ترویج فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: بسیاری از مباحثی که در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه آینده مطرح شده، ریشه در فعالیت‌های قرآنی دارد. بنابراین فعالان قرآنی باید در خط مقدم تبیین و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باشند تا این بیانیه مهجور نماند.

وی ابراز امیدواری کرد که بیانیه گام دوم انقلاب در موسسات قرآنی به یک گفتمان و برنامه اصلی تبدیل شود و قرآن آموزان با این نقشه راه آشنا شوند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در مقدمه این بیانیه توصیه کردند که رویکرد ما باید نقادانه نسبت به گذشته و استفاده از تجربیات گذشته برای نگاه به آینده باشد. در سابقه 40 ساله فعالیت‌های قرآنی، اقدامات خوب و اشکالاتی وجود دارد که اگر اشکالات را خوب بشناسیم و برطرف کنیم در بالابردن اثربخشی فعالیت‌های پیش رو موفق خواهیم بود.

قره شیخ لو، توسعه فضای معنوی را یکی دیگر از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: آشنایی و انس با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی در کشور بهترین راه برای توسعه معنویت است که حلقه اول این اقدام، موسسات قرآنی هستند.

وی تغییر سبک زندگی را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری ذکر کرد و بیان داشت: تبیین سبک زندگی قرآنی و اهل بیتی علیهم السلام باید اصلی ترین کار فعالان قرآنی در سال‌های آینده باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ابراز امیدواری کرد که بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمانی بین فعالان قرآنی در سراسر کشور تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: بسیاری از موسسات قرآنی در فراز و نشیب‌های زیادی که داشته‌اند توانسته‌اند این فرهنگ را نهادینه کنند که بدون تکیه بر منابع دولتی، فعالیت‌های قرآنی را مدیریت کنند. ما به این موسسات قرآنی افتخار می‌کنیم که با کمترین امکانات و اعتبارات، کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

قره شیخ لو با بیان این که فعالیت بسیاری از موسسات قرآنی در حوزه پیش دبستانی است، به مدیران موسسات قرآنی تاکید کرد که با تولید محتوای متناسب با نیاز روز زندگی مردم و ارائه آموزش‌های کاربردی، دایره مخاطبان فعالیت‌های قرآنی را به گروه‌های مختلف سنی توسعه دهند.

وی افزود: موسسات قرآنی قم به دلیل جایگاه ویژه این شهر باید پرچمدار توسعه فعالیت‌های قرآنی و سبک زندگی اسلامی باشند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات