۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۶۱۱۳۷۲

دانشنامه «فتوای دفاع مقدس» در عراق رونمایی شد

دانشنامه «فتوای دفاع مقدس» در عراق رونمایی شد
دانشنامه «فتوای دفاع مقدس» در 54 جلد در شهر مقدس کربلا با حضور نماینده حضرت آیت الله سیستانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، چهارمین جشنواره «فتوای دفای مقدس» با شعار «أنتم فخرُنا وعزُّنا ومَنْ نُباهي به سائرَ الأُمم؛ شما مایه افتخار، عزت و مباهات ما بر دیگر امت‌ها هستید» از روز گذشته در سالن امام حسن مجتبی (علیه السلام) آستان مقدس عباسی واقع در شهر مقدس کربلای عراق در حال برگزاری است.

در این همایش نمایندگان مراجع تقلید نظیر حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی، طلاب حوزه های علمیه، شخصیت های دینی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی حضور داشتند.

در حاشیه این همایش، از بزرگ ترین دانشنامه 54 جلدی تحت عنوان «فتوای دفاع مقدس» رونمایی شد. هدف نگارش این دانشنامه مستند سازی رشادت و جانفشانی رزمندگان عراقی پس از صدور فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی برای مبارزه با جریان تروریستی و تکفیری داعش، اعلام شده است.

حجت الاسلام شیخ طاهر الخاقانی از مسؤولان ارشد بسیج مردمی طی سخنانی در این مراسم گفت: حضور در مراسم رونمایی این دانشنامه موجب ماندگاری فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی در راستانی محافظت از عراق و انسانیت در برابر داعش می شود.

همچنین پس از سخنرانی حجت الاسلام سید احمد صافی تولیت شرعی آستان مقدس عباسی، حاج علی الصفار از شاعران معروف عراقی اشعار خود را با موضوع فتوای دفاع مقدس قرائت کرد و پس از آن نیز «بیانیه کمیته برگزاری همایش سبایکر» از سوی حجت الاسلام شیخ عباس القریشی قرائت شد.

گفتنی است که مسؤولان عراقی برنامه های ویژه ای در امسال برای چهارمین جشنواره «فتوای دفاع مقدس» در نظر گرفته اند و طبق برنامه اعلام شده در رابطه با این جشنواره، مقرر شده است که امروز این جشنواره به کار خود پایان دهد.

همچنین در حاشیه این همایش، مسابقه مقاله نویسی برگزار می شود؛ مقاله ارایه شده باید به زبان عربی فصیح باشد و شروط مقاله را داشته باشد، همچنین نباید پیش از این منتشر شده باشد و از جایی دیگر اقتباس نشده باشد. تعداد کلمات این مقاله باید از 300 کلمه کمتر و از 700 کلمه بیشتر نباشد.

طرح سیناریو نیز باید مطابق با شعار جشنواره باشد و به قهرمانی نیروهای امنیتی و حشد شعبی بپردازد و تصاویر بیانگر جانفشانی و قهرمانی آنها در دفاع از وطن و ارزش های انسانی و مقدسات و تمدن باشد. مدت این فیلم کمتر از سه دقیقه و بیشتر از پنج دقیقه نباشد.

ارسال نظرات