۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۱۱۴۰۴
رییس قوه قضاییه:

خداوند به برکت خون شهیدان از جامعه و منطقه جهل زدایی کرد

خداوند به برکت خون شهیدان از جامعه و منطقه جهل زدایی کرد
رییس قوه قضاییه، خانواده‌هاى معظم شهیدان را سرمایه‌هاى بى بدیل انقلاب اسلامى دانست و گفت: خداوند به برکت خون مطهر شهیدان، از جامعه و منطقه جهل زدایی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسى در دیدار خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران قوه قضاییه با تسليت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، ياد شهداى تاثيرگذار در دستگاه قضايى از جمله شهيد بهشتی، شهید لاجوردى، شهيد قدوسى، شهيد كچويى و همه كسانى كه نام آنان را خداوند بلند كرده است، گرامی داشت و تصریح کرد: بلندآوازه شدن، دست رسانه ها و اشخاص نیست بلکه نام انسان را خداوند بلند می کند و شهدای ما به این شکل بلند آوازه هستند.

رییس قوه قضاییه، انتساب به شهدا را مسئولیت آور دانست و ادامه داد: امروز خانواده‌هاى معظم شهیدان در هر کوى و برزن، سرمایه‌هاى بى بدیل انقلاب اسلامى محسوب مى‌شوند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در میان فرزندان شهدا  رویش‌هایی بسیار مثال زدنى حضور دارند، افزود: این‌ها کسانى هستند که هم تجربه  راه پدر را با خود دارند و هم بر دوش خود یک احساس مسئولیت و بار سنگینی احساس مى‌کنند که باید وظیفه ای خطیر را ایفا کنند.

رییس قوه قضاییه، اتصال به وجه الله را رمز بقای شهدا دانست و اظهار کرد: این وجاهت جز در خانه اهل بیت (ع) در جاى دیگری وجود ندارد. اگر کسى بخواهد در عالم کریم و وجیه شود، باید به در خانه کریمان و وجیهان برود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اولین رمز کرامت، خدامحور، خداخواه و خدابین شدن انسان است، خاطرنشان کرد: اگر کسى بخواهد کریم شود باید در پرتو آموزه هاى قرآن کریم و اهل بیت (ع)، کریم می شود. ایثارگران و شهداى ما قبل از آنکه مقام شهادت داشته باشند، مقام کرامت دارند یعنی اول کریم شدند و سپس شهید شدند و بر این اساس براى خدا از آنچه که خداوند به آنان از جان، مال، آبرو، سلامتى و ... بخشیده بود، گذشتند و جز به خدا نیندیشیدند.

رییس قوه قضاییه، جایگاه کسانى را که در این مصائب بردبارند وصبر دارند، بسیار رفیع برشمرد و تصریح کرد: مهمترین مدالى که خدا به اولیا و انبیاى خود مى دهد، صبر است. نسبت به وجود مقدس شخصیت اول جهان بشریت، خاتم الانبیا (ص) که فرمود هیچ پیامبرى مثل من اذیت نشد، آنچه خداوند براى تحمل همه این سختى‌ها به او داد، مدال ارزشمند شرح صدر بود. انسان ظرفیتى پیدا مى کند که بتواند تحمل همه سختى‌ها و بسیارى از مشکلات را داشته باشد که این بسیار مهم است.

رییس قوه قضاییه افزود: بچه هاى ما در جبهه ها فقط یک کار را نکردند و آن هم تسلیم شدن در مقابل دشمن بود. یا ایستادند و جنگیدند و دشمن را شکست دادند، یا به اسارت درآمدند و یا به شهادت رسیدند.

آيت الله رئيسى در ادامه تاکید کرد: ما باید جبهه خود را تعریف کنیم و ببینیم که روحيه راحت طلبى، تن به جنگ ندادن، در نبرد حضور موثر نداشتن و تماشاگر بودن داریم یا در جبهه مقابل آن هستیم. راهى كه شهدا به ما آموختند راه ايستادگى و مقاومت بر ارزش ها، نبرد با دشمن و پافشاری بر حق است و یقین بدانید مقاومت، ایستادگی و پافشاری بر مواضع و اصول می‌تواند کار را پیش ببرد.

رییس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه مسئله مذاکره، متعلق به زمان حال نیست، به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص زیان مذاکره اشاره کرد و گفت: مقصود از مذاکره در اینجا، صرف صحبت کردن نیست بلکه بحث از گذشتن از ارزشها، قدرت‌ها و مواهبی است که خدای متعال به برکت ایستادگی شهدا به ما عطا کرده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز ایران حرف اول و دست برتر در منطقه است و این فقط حرف ما نیست، اظهار کرد: ساقط کردن پهپاد آمریکایی درس بزرگی بود که سپاه به دشمن متجاوز داد مبنی بر اینکه ما از مرزهای جغرافیایی خود مراقبت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به آن نزدیک شود. آیا عزتی که امروز ایران اسلامی دارد و وضعیتی که ما در آن قرار داریم، با راهبرد مذاکره حاصل شده یا با راهبرد مقاومت وایستادگی؟

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از ابتدا راهبرد مورد تاکید رهبر انقلاب، راهبرد مقاومت بوده است و درست می‌فرمایند زیرا هر تحلیلگر سیاسی منصف که بخواهد درست تحلیل کند، می‌داند که امروز ما در موضع برتر قرار داریم.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: امروز امتداد راهبردی دشمن در منطقه، آل سعود و آل خلیفه است و امتداد راهبردی ما در منطقه و جهان، تمام انسان‌های حق طلب، حق خواه، عدالت خواه و آزادی‌خواه در تمام مناطق جهان هستند.

رییس قوه قضاییه افزود: بوش می‌خواست مردم عراق را شکست دهد اما نتوانست. ما می‌خواستیم عراق از دست آمریکایی‌ها خارج شود و این اتفاق افتاد.

آیت‌الله رئیسی گفت: اوباما هم خواست اتفاقی دیگری را رقم بزند اما نتوانست. او می‌خواست سوریه، مرکز اشغال و فرماندهی مستکبرین با جریان داعش باشد اما این خواست او هم اتفاق نیفتاد. ما خواستیم مردم سوریه پیروز شوند و این اتفاق رخ داد و سوریه از دست آنها بیرون آمد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز ترامپ می‌خواهد کار دو رئیس جمهور قبلی را تجربه کند، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم زمینه آن این است که معامله قرن اتفاق بیفتد که حتما اتفاق نمی‌افتد و آنچه ما می‌خواهیم اتفاق خواهد افتاد. در این قضیه، عجیب است که همه گروه‌های فلسطینی که با هم اختلاف داشتند، بدون استثنا مخالفت جدی دارند. یعنی گروه‌های فلسطینی و مردم فلسطین یکپارچه هستند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش گفته است این معامله قرن به جایی نخواهد رسید. به نظر می‌رسد این قضیه در این دوره به عنایت حضرت حق به آزادی فلسطین و قدس شریف منتهی می‌شود چون عنایت الهی به اراده پولادین مردان و زنان ماست و آنچه اراده مردان و زنان الهی است، تحقق پیدا می‌کند نه آنچه که افراد حیله‌گر متجاوز خواسته‌اند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه محقق شدن اراده الهی در گرو عمل به قوانین خداست، افزود: باید به سنت‌های الهی که همان مقاومت است، پایدار بمانیم و کسی که در مسیر خدا نیاید، قرار نیست خدا دست او را بگیرد چون هدایت خاصه متعلق به همه انسان‌ها نیست بلکه متعلق به ممتازان جامعه است.

آیت‌الله رئیسی خطاب به خانواده های شهدا و ایثارگران گفت: آثار خون شهدای شما بعدها نمودارتر خواهد شد. آن روز اباعبدالله (ع) خون مطهر خود و فرزندان و اصحابش را در راه خدا داد تا از جامعه جهل زدایی بشود و امروز این بیداری در منطقه اتفاق افتاده است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز امپراتوری رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران کار می‌کند اما چه شد که با این همه تلاش دشمن، این بیداری در عالم پیدا شد؟ خداوند به برکت خون مطهر شهیدان از جامعه و منطقه جهل زدایی کرد.

آیت الله رئیسی گفت: مردم یمن امروز چطور با شکم گرسنه و با این همه شهید در منطقه مقاومت می‌کنند و آنچنان مقاوم هستند که سعودی‌ها مستأصل شده‌اند؟ واین به برکت خون شهداست.

رییس قوه قضاییه در پایان ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضایی با پاسداشت روح بلند شهیدان بتواند احقاق حق و ابطال باطل کند و خاطرنشان کرد: مردم امیدوار هستند در دستگاه قضایی همان اتفاقی بیفتد که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور : می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام، را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
0
0