۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۱۱۴۲۱
روحانی برجسته لبنانی:

برای شکست مستکبران در کنار ایران خواهیم بود

برای شکست مستکبران در کنار ایران خواهیم بود
یکی از علمای برجسته شهر صیدای لبنان در گفت‌وگویی که با رایزن فرهنگی ایران در این کشور داشت، بر حمایت بیروت از تهران در مقابله با استکبار جهانی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان با شیخ «عفیف النابلسی» از علمای برجسته شهر صیدا دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، النابلسی در این دیدار اعلام کرد: ایران، قدرتمند و بر اصول خود و حمایت از جنبش‌های مقاومت و مسأله فلسطین ثابت‌قدم است؛ برخلاف برخی کشورهای عربی که در باتلاق تسلیم، شکست و خیانت فرو رفته‌اند.

وی افزود: ما برای شکست خواست مستکبران در کنار ایران خواهیم بود، مستکبرانی که به منطقه آمده‌اند تا میان ملت‌ها اختلاف به راه بیندازند، بر ثروت‌های آن مسلط شوند و سیاست‌های آن را کنترل کنند.

هفته گذشته نیز «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد، «دونالد ترامپ» ریس‌جمهور آمریکا می‌تواند سران کشورهای عربی را تحقیر کند اما زمانی که پیامش به «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» رسید (و ایران تبادل پیام با ترامپ را با میانجی‌گری آبه‌ شینزو نخست‌وزیر ژاپن رد کرد) طعم حقارت را چشید و بین این دو موضع (موضع کشورهای عربی و ایران) تفاوت بسیاری وجود دارد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، قاووق ادامه داد، آمریکا امروز از ایستادگی ایران گیج شده زیرا پی برده که فشارهای اقتصادی بر روی ایران بی‌فایده است و این مسیر به بن‌بست رسیده است.

«سید ابراهیم امین السید» رییس شورای سیاسی حزب‌الله هم در نشستی که حدود 10 روز پیش با هیأتی از شورای علمای فلسطین برگزار شد، گفت: دشمن صهیونیستی که در غزه شکست خورده جرأت ورود به جنگ با مقاومت در لبنان را ندارد و آمریکایی که در سوریه و منطقه شکست خورده، خود را در برابر چالشی بزرگتر در مقابله با جمهوری اسلامی ایران می‌بیند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات