۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۱۱۵۱۳
حجت الاسلام لرستانی:

افکار عمومی هر سال با جنایات ضدبشری آمریکا آشنا می شوند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز به جنایات آمریکا اشاره کرد و گفت: با گذشت سال ها پس از جنگ ایران و عراق افکار عمومی هر سال جنایات ضدبشری آمریکا آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، ظهر امروز در در رابطه با با سالروز حملات شیمیایی صدام جنایکار به مناطق ایران در جمع کارکنان سپاه اظهار داشت: رژیم دیکتاتور و معدوم عراق پس از تحمل شکست های سنگین در برابر سپاه اسلام در سایه حمایت های مدعیان دفاع از حقوق بشر از جمله آمریکا به طور گسترده از سلاح های شیمیایی علیه مردم و رزمندگان اسلام روی آورد که بمباران شیمیایی شهر سردشت یکی از جنایات هولناک بشری علیه ملت بی دفاع ایران است.

وی افزود: صدام از سال ها پیش با جمع آوری برخی از اساتید دانشگاه و صرف مبالغ هنگفت به جمع کردن اطلاعات درباره سلاح های شیمیایی، میکروبی و رادواکتیو پرداخت و در هر سه زمینه موفقیت هایی کسب کرد.

حجت الاسلام لرستانی یادآور شد: دیکتاتور جنایتکار در سال 1988 حدود چهار تن از این ماده شیمیایی را در اختیار داشت، استفاده از گاز اعصاب، گاز تاولزا و گازهایی که اثرات مرگباری بر روی قربانیان می گذاشت در اختیار داشت.

وی ادامه داد: صدام حتی به مردم کشورش هم رحم نکرد و آنها را با سلاح های شیمیایی مورد حمله قرار می داد که تنها در یکی از این حملات در اسفند 1366، بیش از پنج هزار شهروند بی گناه عراقی کشته و هفت هزار نفر نیز مجروح شدند، این حمله که در روزهای پایانی جنگ تحمیلی علیه ایران رخ داد، اوج قساوت و بی رحمی صدام را نشان داد و یک نسل کشی تمام عیار به شمار می آید.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با بیان اینکه استفاده رژیم بعثی صدام از سلاح های شیمیایی علیه ایران پی از عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر به طور محدود آغاز شد، گفت: اما پس از پیروزی های بزرگ ایران و شکست نیروهای بعثی در عملیات های والفجر 2، والفجر 4، خیبر و بدر رژیم بعثی صدام به استفاده گسترده از این سلاح ها روی آورد.

وی اظهار داشت: هفت تیر 1366 هجری شمسی نیز جهان شاهد یکی از هولناک ترین جنایات دست پروده مدعیان دفاع از حقوق بشر بود، به دستور صدام هواپیماهای عراق چهار نقطه شلوغ شهر سردشت در استان آذربایجان غربی را با سلاح شیمیایی بمباران شیمیایی شهرها و روستاهای ایران، شکست های خود را جبران کند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه بمباران شیمیایی شهرستان نودشه از توابع پاوه واقع در شمال غربی استان کرمانشاه نیز یکی دیگر از جنایات هولناک صدام بود، گفت: این شهر در سه نوبت هدف حملات شیمیایی بعثی ها قرار گرفت که بر اثر ان بیش از یک صد نفر از مردم که بیشتر زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز مصدوم شدند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده رژیم بعثی صدام در مجموع در طول جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، 378 حمله شیمیایی علیه ایران انجام داد که بر اثر ان بیش از 50 هزار نفر شهید و مجروح شدند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز اظهار داشت: بدیهی است که صدام به تنهایی نمی توانست انواع گسترده سلاح های شیمیایی را تهیه و تولید کند به همین سبب اربابان اروپایی آمریکایی وی با دلارهای نفتی باآورده رژیم های مرتجع عرب، انواع سلاح های شیمیایی و میکروبی را در اختیار صدام گذاشتند و در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره های خود به تعیین مواضع سربازان ایرانی پرداخت و صدام را در جریان آن قرار داد.

وی یادآور شد: تصاویر ماهواره های آمریکایی در برگیرنده نقشه های مربوط به تحرکات نیروهای ایرانی و تأسیسات خدمات لجستیکی و دفاع هوایی اناه بود، ارتش بعثی نیز از سلاح شیمیایی همچون گاز سارین به رزمندگان ایرانی حمله می کرد.

حجت الاسلام لرستانی اظهار داشت: معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ و اعتراف آشکار مهم ترین نهاد بین المللی یعنی سازمان ملل متحد و شورای امنیت به این مسأله در حقیقت اعتراف به دست داشتن غربی ها و متحدان انها در نابرابر علیه جمهوری اسلامی ایران است که در طول هشت سال رزمندگان تنها با تکیه بر ایمان و اراده و توکل و پشتیبانی همه جانبه مردم و رهبری هوشمندانه و قدرتمندانه امام خمینی(ره) توانست در این جنگ جهانی نابرابر مقاومت جانانه ای از خود نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ مهر تأییدی بر حقانیت و مظلومیت ایران از سوی سازمان ملل متحد و شورای امنیت زده شد و روسیاهی و شرمساری برای مدعیان دفاع از حقوق بشر به دنبال داشت که همچنان با وجود سال ها از پایان جنگ نتوانسته اند لکه ننگین حمایت های نامحدود خود از صدام و جنایاتش را پاک کنند و افکار عمومی هر سال با ابعاد جدیدی از جنایات ضدبشری مهره و مزدور آمریکا آشنا می شود و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره دفاع از حقوق بشر بیش از پیش آشکار می شود./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات