۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۱۱۵۷۲
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

متقین در قیامت مورد شفاعت قرار می گیرند

متقین در قیامت مورد شفاعت قرار می گیرند
حجت الاسلام شاه فضل گفت: برای فرار از عذاب قیامت هیچ راه گریزی وجود ندارد و تنها متقین در قیامت مورد شفاعت قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد در تفسیر آیه ۵۱ سوره کهف، گفت: بخشی از آیات قبل در رابطه با قیامت و گشوده شدن کتاب اعمال انسان است که تمامی اعمال انسان را دقیق و ظریف ثبت و ضبط کرده است.

وی افزود: در ادامه این آیات موضوع ملائکه را که به انسان سجده می‌کنند اما شیطان تمرد می‌کند را مطرح کرده است و خداوند افرادی که شیطان را بعنوان ولی و دوست خود انتخاب می‌کنند توبیخ کرده است چرا که شیاطین دشمن خداوند هستند و برخی به جای دوستی با خدا با شیطان و یا انسان‌های شیطان صفت دوستی می‌کنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در آیه ۵۱ سوره کهف می‌فرماید، ‹‹ما أَشْهَدْتُهُمْ خَلْقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ›› برخی انسان‌ها در خلقت آسمان و زمین سهمی را برای ملائکه قائل می‌شوند و معتقد هستند ملائکه در کنار خداوند بعنوان فرمانبر در ساخت و ساز جهان اثرگذار هستند و بخشی بر عهده خدا و بخشی نیز بر عهده ملائکه است.

وی ادامه داد: خداوند در این آيه می‌فرماید، ملائکه را به عنوان گواه بر خلقت انتخاب نکردم و آنها در خلقت آسمان و زمین هیچ نقشی ندارند که خدا بخواهد به ملائکه متوسل شود و از آنها کمک بخواهد، در حالیکه ملائکه زیاد هستند و هر یک از ملائکه از طرف خداوند مأموریت ویژه‌ای دارد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: برخی معتقد هستند قدرت ملائکه در کنار قدرت خدا هستند، اما برخی دیگر معتقد هستند قدرت ملائکه در طول قدرت خدا هستند و ملائکه را می‌پرستند که این شرک است چرا که ما معتقد هستیم ملائکه در اختیار خداوند و فرمانبر و مطیع خدا هستند و هرکاری که انجام می‌دهند به امر خدا است.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: خداوند درادامه این آیه می‌فرماید، ‹‹ما کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً›› انسان‌های گمراه را بعنوان یار و یاور خدا انتخاب نکنید چرا که خداوند حتی به انسان‌های صالح نیز به عنوان یار و یاور نیاز ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در آیه بعد موضوع قیامت را مطرح می‌کند، ‹‹وَ یَوْمَ یَقُولُ نادُوا شُرَکائِیَ الَّذینَ زَعَمْتُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ یَسْتَجیبُوا لَهُمْ وَ جَعَلْنا بَیْنَهُمْ مَوْبِقاً›› در روز قیامت به انسان گفته می‌شود کسانی که بعنوان خدا و معبود ولی و سرپرست انتخاب کردید آن‌ها را صدا بزنید.

وی افزود: انسان‌ها در دنیا برای حل مشکلات برخی اوقات متوسل به کار‌های ضد خدا و افراد ضد خدا می‌شوند تا مشکلات آن‌ها را حل کند در حالیکه اگر آنها توان انجام کاری را داشتند برای خود انجام می‌دادند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: یکی از ویژگی‌های قیامت که خداوند در آیات متعدد به آن اشاره کرده این است که در قیامت برای فرار از عذاب هیچ راه گریزی وجود ندارد و تنها متقین که زندگی آن‌ها براساس اصل خویشتن داری، جهاد با نفس و انجام کار خیر بوده و ناخواسته مرتکب گناهی هم شده باشد در قیامت شفاعت خواهند شد و عذاب نخواهند شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات