۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۱۱۶۱۹
کتاب «برخیزید» منتشر شد؛

روایتی جامع برای شناخت آهنگساز سرود‌های انقلابی

روایتی جامع برای شناخت آهنگساز سرود‌های انقلابی
کتاب "برخیزید" مجموعه خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان از آهنگسازان و مدیران حوزه موسیقی انقلاب اسلامی، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی "راه‌یار" منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «برخیزید» مجموعه‌ای از خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان را در خود جای داده است. شاهنگیان تنظیم و آهنگسازی بسیاری از سرود‌های انقلابی نظیر "برخیزید‌ای شهیدان راه خدا" و یا "خمینی‌ای امام" را بر عهده داشته است. وی پس از انقلاب تا سال ۱۳۶۰ نیز در سمت ریاست شورای شعر و موسیقی صداوسیما فعالیت داشت.

کتاب «برخیزید» به دنبال بیان این موضوع است که مساجد، مدارس دینی، روضه‌ها، هیئت‌ها، انجمن‌های اسلامی و جلسات قرآن در جهت تربیت مردم فعالیت کردند و به عنوان یک عامل اصلی در کنار هم آمدن بدنه انقلاب شناخته می‌شوند. بستر این هسته‌ها و مراکز انقلابی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده، از اشعار و ترانه‌های اعتراضی و انقلابی گرفته تا پوسترها، کارت پستال‌ها، دیوار نوشته‌ها، نمایشنامه‌ها و تئاترها، مستندها، عکس‌ها و... همه و همه ابزاری بودند در دست هنرمندان و مردم تا به گسترش و عمق فکری و عینی انقلاب یاری رسانند.

این کتاب به کوشش روح‌الله رشیدی و در ۲۰۷ صفحه، با قطع رقعی و قیمت ۲۴ هزار تومان به چاپ رسیده است. تهیه این کتاب و سایر کتاب‌های انتشارات دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «راه‌یار»، از طریق تارنمای عماریار به آدرس http://www.AmmarYar.ir، شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴، ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ و فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی سراسر کشور امکان‌پذیر است. /۹۹۹/د101/س
ارسال نظرات