۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۱۱۶۳۱
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفت وگو با رسا:

تحول با پنجه کشی به چهره بزرگان و چشم پوشی از تراث محقق نخواهد شد

تحول با پنجه کشی به چهره بزرگان و چشم پوشی از تراث محقق نخواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر از آن دسته افرادی که با پنجه اندازی به بزرگان دنبال تحول خواهی هستند انتقاد کرد و این مسیر و روش را بدور از شأن و شوؤنات حوزوی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارزیابی خود از عملکرد شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اعضای شواری عالی بی شائبه به دنبال اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع تقلید هستند و با برنامه ریزی های مناسب حوزه ای را تدوین کرده اند که بالندگی و گام به گام رشد خود را نشان می دهد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: بی شک اعضای شورای عالی افرادی انقلابی، متدین، درس خوانده و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مراکز حوزوی هستند و تبعا اختلاف سلیقه هایی که در همه لایه های کادر اجتماعی و اداری دیده می شود کمترین حد آن در حوزه علمیه مشاهده می شود زیرا یک وحدت رویه و هدف منسجمی مورد نظر اعضای شورای عالی است.

وی با تصریح بر این که ما قدردان اعضای شورای عالی حوزه های علمیه هستیم، اظهار کرد: چنانچه اعضای شواری عالی نیز مطلع هستند نباید به این داشته ها اکتفا کرد و ایجاد برنامه ریزی های وسیع تر، مطلوب تر و پیشرفته تری برای حوزه علمیه جهانی قم مورد توقع است.

واکنش به هجمه های هدفمند علیه شورای عالی

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی از افراد و جریان ها به بهانه تحول هجمه های هدفمندی را علیه شورای عالی حوزه ترتیب داده اند و با پنجه کشیدن به چهره بزرگان و چشم بستن بر تراث عظیم و گرانسنگ حوزه ها، تمام خدمات و دستاوردها را زیر سؤال می برند؛ به اینها مشفقانه توصیه می کنیم این مسیر قطعا به تحول ختم نخواهد شد، صدر و ذیل مطالب خود را بررسی کنند و متوجه باشند چه کسانی از سخنان آنها سود می برند.

وی ادمه داد: نباید با طرح برخی مباحث درون حوزوی و طرح انتقادات ناسالم فضایی را برای سوء استفاده جریان هایی فراهم کرد که کمترین دلسوزی برای حوزه و روحانیت ندارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حوزه ای که چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، از آبرو، علمیت و اصالت کهن برخوردار است؛ بنابراین تمام تلاش ما باید در این جهت باشد که به روند تحولات سرعت بخشیده و موانع را بر طرف سازیم.

آیت الله اعرافی خود را وقف حوزه کرده است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به مدیریت آیت الله اعرافی گفت: ایشان با مجاهدت و خستگی ناپذیری بی شائبه و شبانه روز خود را وقف حوزه و تحول کرده است؛ از سویی دیگر دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و تمامی اعضا تلاش می کنند و توان خود را به کار گرفته اند که خدمات مؤثر آنها در بالندگی حوزه و در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب باشد که این حرکت را به فال نیک می گیریم.

وی در پایان تبیین کرد: هر فردی که به صلاح دید مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب به شورای عالی افزوده شود برای ما محترم هستند و ما وظیفه داریم پیشنهادهای خود را به آنها تقدیم کنیم؛ بنده به عنوان نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه بیان می کنم که ریاست و تمامی اعضای مجمع کمر همت بسته اند تا بال یاور و هم دوش خدوم حوزه در جهت رسیدن به مطلوب نهایی باشند و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد تا بتوانیم حوزه ای در شأن حوزه انقلابی ایجاد کنیم./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پارسایی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
چرا علما اعتراض نمی کنند در حالی که این روزها یک پایگاه اطلاع‌رسانی فیلمی از تمرین یک نمایش در پردیس تئاتر تهران منتشر می‌کند که در آن چند جوان در حال اجرای رقص باله روی صحنه هستند و در انتها کارگردان نمایش خطاب با اعضایشان با کمی جدیت گویی با آنان برخورد می‌کند؛ با این حال تصویر تدوین شده این ماجرا در فضای مجازی دست به دست می‌شود.
0
0