۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۱۱۶۶۳
حجت‌الاسلام احمدی خبر داد؛

برگزاری ۲۰ جشن بزرگ ویژه دهه کرامت در قم

برگزاری ۲۰ جشن بزرگ ویژه دهه کرامت در قم
معاون فرهنگی آستان بانوی کرامت گفت: جشن بزرگ کرامت در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان با مشارکت شهرداری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(سلام الله علیها) برگزار شد، با بیان اینکه ائمه اطهار(علیهم السلام)‌ حتی فکر گناه هم نمی‌کنند، اظهار کرد: این عصمت خاص است که شامل این بزرگواران می‌شود‌؛ عصمت عام نیز عصمتی است که فرد با آگاهی از زشتی گناه همانند امام می‌شود که حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) و حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) از جمله افرادی هستند که در این گروه عصمت شمرده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر فرد در جامعه اسلامی به میزان ولایت‌پذیری اوست، عنوان کرد:‌ حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای تبیین اهداف ولایت به سمت برادر خود حرکت کردند به همین علت باید از ولایت‌پذیری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان یاد کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(سلام الله علیها) با بیان اینکه‌ برنامه‌های دهه کرامت در چهار محور دنبال می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشن بزرگ همراهی در صحن فاطمی با محوریت نخبگان و نقش‌آفرینان در ترویج فرهنگ فاطمی، برپایی نمایشگاه بهشت بانو در کنار جشن بزرگ همراهی، رونمایی از آثار فاطمی و کتابخانه دیجیتال حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از جمله برنامه‌های دهه کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: اتاق عقد حرم مطهر بانوی کرامت در طرح پیوند آسمانی از زوج‌های جوان میزبانی خواهد کرد و تجلیل از حافظان و دانش‌آموختگان قرآن کریم مرکز قرآن و عترت در قالب همایش طوبی کرامت و تجلیل ویژه از ۸۰ حافظ کل قرآن کریم در دهه کرامت دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی از برگزاری همایش «در پناه بانو» در روز میلاد یاد کرد و گفت: این برنامه نیز همانند سال‌های گذشته مورد استقبال زائران و مجاوران قرار خواهد گرفت؛ در دهه کرامت کارگاه هنر فاطمی در ایام دهه کرامت با حضور هنرمندان و محوریت خلق آثار هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن بزرگ کرامت در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان با مشارکت شهرداری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود، مطرح کرد: جشنواره مردمی کرامت امسال با همت بیشتری نسبت به سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(سلام الله علیها) با بیان اینکه این آستان در راستای کمک به سیل‌زدگان نیز برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده است، عنوان کرد: بازسازی ۳۰ منزل برای سیل‌زدگان یکی از روستاهای لرستان در دهه کرامت دنبال می‌شود

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام حجاب را به‌عنوان نماد اسلام هدف قرار داده‌اند، مطرح کرد: قرارگاه مردمی ۱۹ دی در استان قم با ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی کار خود به صورت ویژه دنبال می‌کند تا بتواند در حوزه‌های مختلف از جمله حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذاری لازم را دنبال کند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: آستان مقدس طرح حافظان حریم حرم را دنبال کرده که در مناسبت‌های ویژه نیز این طرح به صورت گسترده‌تر دنبال می‌شود و در این طرح از بانوان دغدغه‌مند استفاده می‌شود که با اخلاق خوب و تذکر لسانی تلاش می‌کنند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را ترویج کنند./829/د102/ب1

منبع: پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاسلام

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات