۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۶۶۹
همزمان با هفدهمين جشنواره بين المللي امام رضا؛

یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو برگزار می شود

یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو برگزار می شود
مديرعامل مؤسسه خادمان امام رضا در کاشان از برگزاري يازدهمين جشنواره ملي فرهنگي، هنري آه و آهو و هفدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در دهه كرامت خبرداد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله توکلی مدیرعامل مؤسسه خادمان حضرت امام رضا (ع) از بعد از ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در شهرستان کاشان از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه در كاشان برگزار می‌شود.

وی اشاعه فرهنگ و سبک زندگی رضوی، عرض ارادت به ساحت خاندان موسی بن جعفر (ع) و آشنایی مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان با آموزه‌های رضوی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملی فرهنگي آه و آهو در كاشان برشمرد. 

توکلی با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از یکصد  برنامه‌ فرهنگی، هنری و مذهبی برگزارمی شود، گفت: ورود پرچم گنبد امام رضا (ع) به محل جشنواره، نقاره زنی، اهدای گل به دختران به مناسبت روز دختر و برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های آیین افتتاحیه است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در قالب هشت همایش متنوع تخصصی افزود: جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیار‌های رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی، همایش باب الجواد (ع) و همایش طب رضوی از جمله این همایش‌ها است.

وی، برگزاری جشن شب میلاد امام رضا (ع)، جشن ملی زیر سایه خورشید همزمان با سراسر کشور با حضور خدام حرم رضوی را از جمله برنامه هاي تدارك ديده شده اعلام كرد. 

به گفته وی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه، تقدیر از خدام برتر، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی، همایش انتظار، همایش باب الجواد (ع) و همایش طب رضوی برگزار مي شود.

توکلی یادآور شد: غرفه کتاب نیز با محوریت مسابقه سراسری کتابخوانی بر «مدار آفتاب» به همت کانون کتاب و محصولات فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان و موضوع سبک زندگی رضوی برگزار می‌شود.

مدیر عامل مؤسسه خادمان امام رضا (ع) درکاشان تصریح کرد: به طور میانگین هر شب ۳۳۰ کودک نیز از برنامه‌های شاد فرهنگی آموزشی کودکانه جشنواره استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است، یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) و با همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در کاشان به مدت ۱۱ شب و با شعار «مهربان‌ترین پدر» همزمان با دهه کرامت ۱۳ تا ۲۳ تیرماه از میلاد  فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان برگزارمی شود./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات