۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۱۱۷۷۱

افزایش اسیران اعتصاب کننده فلسطینی

افزایش اسیران اعتصاب کننده فلسطینی
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد انقلاب و انتفاضه شعله ور شده مردم فلسطین در قدس، کوبنده‌ترین پاسخ به تمام تلاش‌ها برای پیشبرد طرح معامله قرن است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حازم قاسم یکی از مقامات حماس اعلام کرد انقلاب مردم در قدس، اوهام کسانی را که در کارگاه بحرین برای معامله بر سر حقوق ملت ما با پول دورهم جمع شده بودند، از بین برد و این بهترین و قوی‌ترین پاسخ به تمام تلاش‌ها برای پیشبرد معامله قرن است.

وی در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت انقلاب شعله‌ور شده مردم ما در قدس اشغالی علیه اشغالگران بر این نکته تاکید می کند که ما در برابر انتفاضه مستمر در شهر مقدس قرار داریم که هرگز جز با از بین رفتن اشغالگری آرام نخواهد شد.

وی افزود مردم ما در العیساویه(العیسویه) تابلوی عزت و افتخار را با شجاعت و ایستادگی خود و مقابله مردان و زنان و جوانان و سالخوردگان با متجاوزان صهیونیست ترسیم کردند.

درگیری‌های شدید در محله عبید شهرک العیساویه شامگاه دوشنبه دهم تیر در پی یورش نظامیان صهیونیست به مجلس ترحیم شهید محمد عبید رخ داد که طی آن اشغالگران صهیونیست، جوانان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند که سبب مجروح شدن برخی از آنها شد، نظامیان صهیونیست همچنین از گاز اشک آور و بمب صوتی علیه مردم استفاده کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید محمد سمیر عبید پس از تحویل آن از سوی اشغالگران به مردم، طی یک مراسم از سمت منزل خانواده شهید به سمت مسجد الاربعین شهرک العیساویه در حالی برگزار شد که مردم شعارهایی در محکومیت جنایات اشغالگران سر می‌دادند.

عبید 20 ساله پنجشنبه ششم تیر در جریان حمله نظامیان صهیونیست به تجمع اعتراض آمیز در شهرک العیساویه هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

منابع محلی گزارش داده بودند نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهرک  العیساویه، منزل خانواده شهید عبید را به محاصره خود درآوردند که این تجاوز به درگیری‌های شدیدی رخ داد که طی آن نظامیان صهیونیست از بمب‌های صوتی و گاز اشک آور استفاده کردند.

افزایش اسیران اعتصاب کننده فلسطینی

خبر دیگر اینکه شمار اسیران فلسطینی که از روز دوشنبه دهم تیر ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند، به 11 نفر رسیده است، سه اسیر جدید به اعتصاب کنندگان پیوستند، اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

فرماندهی شاخه جبهه خلق برای آزادی فلسطین در زندان‌های اشغالگران از آغاز برنامه مبارزاتی کاملی با عنوان نبرد وحدت و اراده خبر داد که شامل اقدامات متعددی است که در راس آن اعتصاب غذای آشکار اسیران تحت شعار با وحدت ادامه می‌دهیم و با اراده پیروز می‌شویم.

بازداشت 22 شهروند فلسطینی در کرانه باختری

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با یورش گسترده به مناطق مختلف در کرانه باختری، 22 شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش منابع محلی، نظامیان صهیونیست همچنین هفت دانشجوی دانشگاه برزیت در استان رام الله را هم بازداشت کردند.

پایگاه خبری شهاب هم گزارش داد اشغالگران قدس از ابتدای سال جاری میلادی(2019) تا کنون، 294 بار مانع پخش اذان در مسجد الابراهیمی شهر الخلیل شده‌اند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات