۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۱۲۰۱۴
حجت الاسلام اهتمام:

امتداد تبلیغی، ضرورت امروز تبلیغ دینی است

امتداد تبلیغی، ضرورت امروز تبلیغ دینی است
سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در دیدار با رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان برضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در عرصه تبلیغ تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حامد اهتمام سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ظهر امروز با حجت الاسلام محمدرضا صالحیان رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام اهتمام با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای تبلیغی در اصفهان و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مساجد استان اصفهان برای استمرار و گسترش فعالیت های تبلیغی در حوزه دین و معارف اهل بیت(ع) گفت: در راستای تشکیل شورای عالی تبلیغ استان اصفهان توجه به ظرفیت 4900 مسجد در این استان و دارا بودن رتبه سوم کشوری اهمیت پیدا می کند.

وی از آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در راستای توانمندسازی و دانش افزایی مبلغان و روحانیان مستقر در مسجد خبر داد و تصریح کرد: سواد خانواده، سواد رسانه، آشنایی با فرق، پاسخگویی به شبهات، مهارت های ارتباطی و... دوره هایی است که برای تربیت مبلغ و روحانی متناسب با محیط مسجد برنامه ریزی شده است.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با پیشنهاد این که شورای فرهنگی عمومی شهرستان ها با محوریت شناسایی و معرفی ظرفیت های تبلیغی تشکیل شود، اظهار کرد: لازم است یک کارگروه با موضوع تبلیغات دینی و با عضویت همه نهادهای فرهنگی و دینی تشکیل شود تا در مناسبت های تبلیغی مدیریت واحد شکل بگیرد.

وی در ادامه امتداد تبلیغی را امری مهم اثرگذار و ضروری دانست و گفت: مبلغ علاوه بر ایام تبلیغی مشخص در طول سال با توجه به ظرفیت سنجی صورت گرفته توسط شواری فرهنگ عمومی و با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان می تواند به تبلیغ خود ادامه دهد.

در ادامه حجت الاسلام محمد رضا صالحیان، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان، اینگونه تعاملات را ارزشمند دانست و بر تربیت مبلغ توصیه و تأکید داشت.

در پایان این دیدار قرار شد، توافقات انجام شده در قالب تفاهم نامه بین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مرکز رسیدگی به امور مساجد و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان به امضا رسیده و عملیاتی شود./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات