۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۰۷۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسؤولان روی مواضع به حق خود در برجام پافشاری کنند

مسؤولان روی مواضع به حق خود در برجام پافشاری کنند
امام جمعه شهرکرد با اشاره به مسأله برجام، تصمیم گیری قاطعانه مسؤولان کشور در این زمینه را امیدوارکننده دانست و گفت: مسؤولان نگذارند دشمن از این بیشتر جری شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر ظلم و فساد رسالتی عمومی و از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است، گفت: متأسفانه برخی‌ها به دنبال سازش در هر شرایطی هستند و این مهمترین معضل امروز کشور است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برخی‌ها به دنبال این هستند تا ظلم و فساد در جامعه فراگیر شود، خاطرنشان کرد: سازش با بیگانگان و سکوت در مقابل فساد موجب بی ارزش و عادی شدن این مسائل در جامعه می‌شود که برخی‌ها به دنبال اجرای آن هستند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک رسالت عمومی دانست و افزود: مؤمنان باید در مقابل فساد اداری، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و اخلاقی امر به معروف کنند و غیرت دینی خود را نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه انسان مؤمن نمی‌تواند تحت هیچ شرایطی در برابر فساد و ظلم در جامعه سکوت کند، ادامه داد: همه افراد جامعه از مسؤولان گرفته تا عالمان دینی و تریبون داران همه در برابر فساد در جامعه وظیفه دارند چراکه سکوت در این زمینه خسران آفرین است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انواع مفاسد در جامعه نیازمند مبارزه است، ابراز کرد: حقایقی که در مسائل مختلف بیان می‌شود، نباید مسؤولان را ناراحت کند؛ باید انتقادات را پذیرفت و مسائل را اصلاح کرد.

وی در ادامه به ۱۸ تیرماه سال ۵۹ و رخداد کودتای نوژه اشاره کرد و گفت: آمریکا از همان روز نخست شکل گیری انقلاب، دشمن نخست و سرسخت کشور بوده و خواهد بود و دشمنی‌ها نه تنها کم نشده بلکه روز به روز افزایش می‌یابد، به طوری که توطئه‌ها به اشکال مختلف خود را نشان می‌دهد، گرچه دست این دشمن رو شده و به جایی نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مسأله برجام، تصمیم گیری قاطعانه مسؤولان کشور در این زمینه را امیدوارکننده دانست و تصریح کرد: اگر چه این تصمیم گیری دیر هنگام انجام شده است، اما باید مسؤولان روی مواضع به حق خود پافشاری کنند و نگذارند دشمن از این بیشتر جری شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به سالروز تأسیس رادیو معارف، گفت: رادیو معارف به عنوان یک دانشگاه جامع بوده که لازم است از هر فرصتی برای بهره گیری از این رادیو استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اخبار معارفی استان در این رادیو کمرنگ است، بیان کرد: شاید دلیل آن اطلاع رسانی محدود باشد که لازم است این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از روز گذشته، تصریح کرد: هدف این طرح رساندن پیام اسلام است، بیانیه گام دوم نیز خارج از اسلام نیست.

وی با تأکید بر اینکه تبیین بیانیه گام دوم رهبری به معنای تبیین اسلام و تمام موضوعات بیانیه مستند به منابع دینی است، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب باید در راستای شکل گیری جامعه‌ای که در تراز جامعه دینی است، با شتاب حرکت کرد./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
مبارزه با فساد مهمترین رسالت قوه قضاییه است
0
0