۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۱۲۱۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران:

حضور میدانی طلاب در خدمات اجتماعی ضروری است

حضور میدانی طلاب در خدمات اجتماعی ضروری است
حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه طلاب باید به صورت خانوادگی وارد فعالیت های تبلیغی شوند، گفت: حضور میدانی طلاب در خدمات اجتماعی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز از مراکز نیکوکاری حوزه های علمیه خواهران که با عنوان مرکز نیکوکاری «نسیم کوثر» در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران برگزار شد، گفت: حدود دو سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب مهمترین رسالت آنان را ترسیم کردند.

وی افزود: مهمترین رسالت طلاب در کلام معظم له رساندن معارف اسلامی به مردم، هدایت سیاسی و بصیرت مردم و رهبری خدمات اجتماعی بود.

حجت الاسلام سهرابی در خصوص خدمات اجتماعی طلاب به مردم، ابراز کرد: ما طلاب باید خودمان را خادم ملت بدانیم، خدمات اجتماعی به مردم امری تعطیل ناپذیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران خدمت گزاری به مردم را مهمترین شأن از شؤون طلبگی برشمرد و ادامه داد: شان خدمت گزاری از شؤونات مهم طلبگی است و این غیر از وظیفه تبلیغ است  چرا که هر دو این مهم اضلاع یک هویت دارد.

وی یکی از دلایل وجود مشکلات و خلل های اجتماعی را مردانه ساخته شدن مملکت دانست و ابراز کرد: جامعه متعالی جامعه ای است که با مشارکت زن و مرد ساخته شود امروز بسیاری از امور در جامعه باید توسط زنان ساخته شود.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: برای مثال در جهت گیری اجتماعی زنان باید پیشگام باشند و خواهران نقش کلیدی در بسیاری از امور مانند شناسایی آسیب های اجتماعی و خدمات اجتماعی دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه طلاب باید به صورت خانوادگی وارد فعالیت های تبلیغی شوند، گفت: ما کار را از حوزه های علمیه خواهران شروع می کنیم و این نقطه عزیمت ما خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدمات اجتماعی وظیفه اصلی طلاب است اگر جریان خدمات اجتماعی شکل بگیرد می تواند ده ها مشکل در جامعه رفع شود؛ طلاب اگر در عرصه خدمات اجتماعی پیشرو باشند و با نهادها و سازمانها نیز می توانند هماهنگ شوند./813/پ202/ب1

گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 16
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات