۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۱۲۳۲۹

ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه دماوند افتتاح شد

ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه دماوند افتتاح شد
ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) دماوند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) دماوند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و مدیران و مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور خبر داد و گفت: بانوان ظرفیت نهفته و ناشناخته بخش فرهنگی و پژوهشی در کشور هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: وقتی که بانوان به کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند در ایجاد اصلاح و شایسته‌سازی جامعه بسیار مؤثر هستند و اگر نظامی بتواند از طریق گوهرهای پاک بانوان از این فرصت اجتماعی استفاده کند، بسیار امیدبخش و چشم‌انداز روشنی خواهد داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری گفت: مام جمعه موقت تهران گفت: دهه کرامت، برداشت بسیار شیرینی برای ملت ماست و یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ارزیابی مکتب‌ها این است که درباره نقش بانوان چه می‌گویند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نگاه به بانوان از جمله کرامت‌های اسلام است؛ چه در بعثت که پیامبر اعظم‌ (ص) مقابل جاهلیت ایستادند و کرامت از دست رفته بانوان را برگرداندند و چه در انقلاب اسلامی که در امتداد بعثت، امام راحل برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کردند.

وی، کرامت‌بخشی به بانوان را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بانوان در زمینه علم و معرفت، دانش و هنر و حقیقت به ارزش‌های وجودی تجلی پیدا کردند.

در پایان نیز غلامحسین محمدزاده،  معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه خواهران ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: حوزه‌های علمیه نبض دین و فرهنگ هستند و خدمت در این خصوص، جای دوری نمی‌رود.

وی افزود: احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران دماوند از سال 1388 آغاز شد و با توجه به اینکه مراکز دینی و مساجد با کمک‌های مردمی پیش می‌رود، زمان بهره‌برداری آن بیشتر است و اکنون فاز یک این حوزه بهره‌برداری و بخش دیگر آن باقی مانده است.

معاون مالی و اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: متراژ حوزه عملیه خواهران دماوند هشت هزار متر و با زیربنای دو هزار و 400 متر است و فاز دوم آن شامل سالن آمفی‌تئاتر و مهد با متراژ 700 متر در آینده افتتاح خواهد شد.

محمدزاده اضافه کرد:  در مجموع برای احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) دماوند، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه شده که دو میلیارد تومان از بودجه عمرانی مرکز و ۵۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مؤسس آن بوده است.
/1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات