۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۱۲۳۸۴
در دهه کرامت صورت می گیرد؛

توزیع ۱۰ هزار بسته ارزاق در حاشیه شهر مشهد

توزیع ۱۰ هزار بسته ارزاق در حاشیه شهر مشهد
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی گفت: در دهه کرامت ۱۰ هزار بسته ارزاق در حاشیه شهر مشهد توزیع و ۷۳۰ سری جهیزیه به محرومین اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حامد صادقی، سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در نشست خبری که امروز در این معاونت برگزار شد، به تشریح برنامه های معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در سال 98 و دهه کرامت پرداخت.

صادقی با بیان این که این معاونت در پی تأکید رهبر معظم انقلاب به کمک به محرومین و مستضعفین در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی در سال 95 تشکیل شد، گفت: این معاونت در سال 95 با نام معاونت امداد مستضعفین آغاز به کار کرد و در سال 97 به دستور آیت الله رئیسی، تولیت وقت آستان قدس رضوی به معاونت محرومیت زدایی تغییر نام داد تا خدمات و کمک ها هدف مند تر و دقیق تر ادامه یابد.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت جدید آستان قدس نیز همان نگرش آیت الله رئیسی را نسبت به محرومیت زدایی دارند و هر دو اصل رسیدگی به مستضعفان و محرومان را واجب و ضروری می دانند.

وی هدفمند تر شدن خدمت به محرومین را از چشم اندازها و برنامه های این معاونت در آینده بیان و ابراز کرد: ورود به عرصه هایی که خلا بیشتر دارد، پرهیز از تصدی گری و میدان دادن و تقویت گروه های مردمی فعال در این عرصه؛ هدایت، حمایت و تسهیل ورود گروه های مردمی به خدمت؛ تمرکز هر چه بیشتر بر کیفیت اقدامات؛ همگرایی و هم افزایی با نهادها و ارگان ها و تمرکز بر اشتغال از جمله برنامه ها در جهت هدفمندی خدمت به محرومین در این معاونت است.

صادقی با اشاره به اقدامات این معاونت در جهت خدمت رسانی به محرومین از ابتدای سال ۹۸ در مشهد، گفت: خدمت رسانی به  بیش از ۲۳ هزار زائر اولی در مشهد، توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته غذایی در نوروز و ماه رمضان، پهن شدن سفره افطاری  در شب های ماه رمضان در ۴۰۲ مسجد حاشیه شهر و پذیرایی از بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر در این مساجد؛ توزیع ۱۵۰۰ پرس غذا در شب های ماه رمضان در مدارس حاشیه شهر، توزیع ۴۵ هزار غذای افطاری مهمانسرا و توزیع 15 هزار بسته ارزاق در حاشیه شهر مشهد از جمله این اقدامات است.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی به کمک رسانی به کارتون خواب ها و بی خانمان های شهر اشاره و بیان داشت: ۷۲ هزار ۷۰۰ غذا در میان کارتون خواب ها در این سه ماه اول سال توزیع شد همچنین ۴۳ تن گوشت و 28 تن برنج در بین محرومین توزیع شد.

وی در خصوص امداد رسانی به مادران شیرده در مناطق آسیب پذیر کشور، اظهار کرد: ۹ هزار ارزاق ویژه مادران شیرده در مناطق آسیب پذیر و سیل زده توزیع شد که دانشگاه علم پزشکی مشهد در شناسایی آن ها با ما همکاری داشت همچنین ۲ هزار و ۷۵۰ بسته ارزاق در خراسان شمالی و  سه هزار ۲۵۰ بسته ارزاق در خراسان جنوبی به ارزش ده میلیارد ریال توزیع شد.

صادقی افزود: توزیع  ۱۰ هزار پرس غذا در روز اول سیل کلات و 60  سبد کالا برای یک ماه زندگی برای ۶۰ خانه آسیب دیده در کلات، توزیع ۵۵۰ کالا در بین مناطق سیل زده بردسکن و توزیع۲۲ هزار بسته غذایی و 200 سبد کالا بین مردم سیل زده سرخس از دیگر اقدامات معاونت محرومیت زدایی آستان قدس است.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی ابراز کرد: تأمین ماشین آلات برای بازگشایی راه های آسیب دیده شهرستان،  توزیع خوراک‌ دام برای احشام مناطق سیل زده، تهیه تجهیزات مورد نیاز برای لایروبی مناطق سیل زده با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، کمک‌بلا عوض ۵ میلیون تومانی به خانوار های سیل زده شهرهای سیل زده استان، تجهیز مسجد جامع کلات به فرش و تامین لوازم منزل آسیب دیده از جمله فعالیت ها است.

وی به اقدامات این معاونت در مناطق آسیب پذیر و سیل زده کشور اشاره و بیان داشت: احداث ۶ آشپزخانه سیار مستقل و توزیع ۵۰۰ هزار پرس غذا در روزهای اول سیل، اعزام بیش از ۸ هزار خادمیار و نیروی جهادی به مناطق سیل زده، ارسال کالای ضروری امدادی به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.

صادقی ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی را از جمله برنامه های معاونت محرومیت زدایی آستان قدس دانست و گفت: ساخت محل  ۹۰۰ واحد دامداری با بیست راس دام در آق قلا، احیای بازار 100 واحد صنایع دستی در آق قلا، احیای 90 هکتار از درختان لرستان که با سیل در معرض نابودی بود، احیای ۵۰۰ واحد دامداری، زنبورداری و گیاهان دارویی در لرستان و احیای 500 شغل در خوزستان از جمله برنامه های این آستان مقدس است که البته تسهیلات در غالب خدمات، آموزش و توانمندسازی در اختیار افراد قرار گرفته و  تا پایداری شغل در کنار آن ها خواهیم بود.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در ادامه به برنامه های معاونت محرمیت زدایی آستان قدس در دهه کرامت اشاره و بیان داشت: افتتاح ۹ بند خاکی در خراسان جنوبی؛ اهدای ۷۳۰ سری جهیزیه در خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان و توزیع ۱۰ هزار بسته ارزاق در حاشیه شهر مشهد از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: تا پایان سال ۱۰۰ هزار زائر اولی را خدمت خواهیم کرد و البته هدف تنها زیارت آن ها نیست بلکه در راستای محرومیت زدایی  به ویژه برای جوانان و نوجوانان ارتباط مستمر با آن ها خواهیم داشت تا به ظرفیت تولید و اشتغال برسند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات