۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۱۲۴۱۵

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی خطوط ریلی میان ریاض و حیفا

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی خطوط ریلی میان ریاض و حیفا
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طرح راه‌اندازی خطوط ریلی را داده که از اردن گذشته و بندر حیفا مشرف بر دریای مدیترانه را به عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس متصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر اعلام کرد، «اسرائیل کاتس» وزیر خارجه در جریان سفر اخیرش به ابوظبی در ماه ژوئن گذشته طرح راه‌اندازی خطوط ریلی میان کشورهای عربی و این رژیم را ارائه کرده است.

بر این اساس، کاتس طرح راه‌اندازی خطوط  ریلی را ارائه کرده است که به موجب آن عربستان و  دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را پس از عبور از اردن، به خطوط راه‌آهن بندر حیفا در دریای مدیترانه متصل می‌کند. این خطوط ریلی مسیرهای تجارت منطقه‌ای کوتاه‌تر، ارزان‌تر و امن‌تری را باز و از اقتصاد کشورهای ذی‌ربط حمایت می‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به امارات گفته است: «حضورم در ابوظبی در راستای منافع تل آویو با کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. پیشرفت چشمگیری در روابط با کشورهای منطقه وجود دارد و من همکاری خود را با نخست‌وزیر برای تقویت سیاست همکاری بر اساس توانمندی‌های خود در زمینه‌های مدنی، امنیتی و اطلاعات ادامه خواهم داد.»/983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات