۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۲۶۵۸
آیت الله طبسی تشریح کرد؛

ویژگی‌ یاران واقعی امام زمان در عصر ظهور

ویژگی‌ یاران واقعی امام زمان در عصر ظهور
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های یاران امام زمان در عصر ظهور، گفت: هر کسی در شرایط کنونی جامعه ادعا کند با امام زمان ارتباط دارد، دروغگویی بیش نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه سه شنبه، ۱۸ تیرماه در ششمین نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی مهدیه شهرکرد با حضور عموم مردم و مسؤولان و با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود، با اشاره به ویژگی‌های یاران و اصحاب امام زمان (عج) در عصر ظهور خاطرنشان کرد: حساسیت این بحث به خاطر آن است که متأسفانه آدرس‌های غلطی در این زمینه در جامعه داده می‌شود که با هیچ روایتی سنخیت ندارند.

وی با اشاره به اینکه هر کسی در شرایط کنونی جامعه ادعا کند با امام زمان (عج) ارتباط دارد و نائب خاص ایشان در عصر غیبت است، دروغگویی بیش نیست، خاطرنشان کرد: نائبان خاص امام زمان (عج) همان ۴ نفری بودند که اسامی آن‌ها کاملا مشخص است و شبهه‌ای در زمبنه ارتباط آن‌ها با امام زمان (عج) وجود ندارد.

آیت الله طبسی با بیان اینکه در زمان حضور امام زمان (عج) اولین اجرای حدود در مورد اهالی مکه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امام زمان (عج) با ظهورش بساط آل سعود را قبل همگان جمع می‌کند و به پایان حکومت آن‌ها خاتمه می‌دهد.

وی با بیان اینکه یمانی و حسنی جزء فرقه‌هایی هستند که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) در عصر غیبت دارند، ابراز کرد: در علامت آن‌ها شکی وجود ندارد، اما در قداست آن‌ها شک است؛ تا زمانی که بحث اطاعت محض آن‌ها از ولایت فقیه روشن نشود، تمام ادعا‌های آن کذب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ولایت فقیه کاملا مطلقه و تبعیت از ایشان واجب است، اظهار کرد: تبعیت از یمانی هیچ سندیتی ندارد و این در حالی است که اطاعت محض از ولایت فقیه دارای سند‌های معتبر فراوانی است؛ بنابراین عقل حکم می‌کند که به دنبال امور سند دار باشیم.

وی با بیان اینکه خراسانی و سفیانی از علائم ظهور است، اما این با قداست کاملا متفاوت است، افزود: یک بار برای همیشه می‌گویم هزار خراسانی یک بند انگشت رهبر معظم انقلاب نمی‌شود؛ بنابراین نباید ایشان را به رهبری ارتباط دهیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اینکه یاران امام زمان (عج) از افراد شناخته شده اند، خاطرنشان کرد: یاران امام زمان (عج) افرادی هستند با سابقه درخشان به طوری که وقتی امام زمان (عج) را همراهی می‌کنند، همه آن‌ها را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه ۱۳۱ یار امام جزء کادر اولیه قیام هستند، گفت: شرط ظهور امام زمان (عج) تکمیل شدن این افراد این تعداد نیست بلکه ایشان با این ۳۱۳ نفر ظهور می‌کنند که از فراوانی آن‌ها از همه جهان هستند.

آیت الله طبسی با اشاره به اینکه از ۳۱۳ نفر یاران امام زمان (عج) ۸۰ نفر ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: به یقین افرادی که جزء یاران واقعی امام زمان (عج) هستند، در همه چیز جزء برترین‌ها خواهند بود و این به آسانی به دست نمی‌آید./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جبلی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
در کشورهای دنیا چهره هایی یافت می شوند که عنوان مصلح اجتماعی دارند و مردم آنان را آلام دهنده دردهایشان می دانند.
مثلا در روسیه لنین مصلح مردم شوروی شد.
در ژاپن میکادو و در ترکیه کمال پاشا چهره مردمی نجات دهنده بودند.
در ایران روجانیت انقلابی به دردهای مردم مرهم می گذارد، در سیل ها به کمک آنان می رود، سعادت مردم را دنبال می کند،
وگرنه وای بر ما و دل ما.
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
اللهم عجل فی ظهور ولیک
1
0
شیرزادی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
این استاد معظم به دنبال آشتی دادن اسلام و مدرنیته هستند، به تبع استادشان علامه شهید صدر.
تلفیق دین و مدرنیته مستلزم بازخوانی تجربیات کشورهای اسلامی مدرن مانند مصر و پاکستان و مالزی و اندونزی است.
با اضافه کردن پسوند اسلامی به مقوله های مدرن مثل بانکداری، دموکراسی، روشنفکری و حقوق بشر، آیا به این مقوله ها هویت اسلامی داده می شود؟ راه چاره چیست؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
بنده مفتقدم روشنفکری دینی پس از انقلاب به نقد دین و فقاهت وحکومت اسلامی روی آورده و دین شخصی، نسبی‌گرائی، معنویت‌خواهی سکولار را به عنوان سرپل‌های عبور از شریعت، الهیات، منابع وحیانی و نظام مرجعیت و روحانیت قرار داده است.
0
0