۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۱۲۷۵۶

کارگاه آموزش آیین‌نامه و دستورالعمل کرسی های ترویجی برگزار شد

کارگاه آموزش آیین‌نامه و دستورالعمل کرسی های ترویجی برگزار شد
کارگاه آموزش آیین‌نامه و دستورالعمل کرسی های ترویجی، نقد و نظریه پردازی برای اعضای هیئت علمی و محققان پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزار رسا، کارگاه «آموزش آیین‌نامه و دستورالعمل کرسی های ترویجی، نقد و نظریه پردازی» برای اعضای هیئت علمی و محققان پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، با همکاری مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور اعضای هیات علمی و محققان پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ شانزده تیر ماه سال ۹۸، در تالار امام مهدی (عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، انجام شد، رجبعلی اسفندیار رییس مرکز همکاری های علمی و بین الملل این پژوهشگاه، ضمن تاکید بر توجه به ظرفیت های موجود در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی اظهار داشت: با وجود سابقه درخشان این پژوهشکده در عرصه مدیریت اطلاعات و دانش و حضور نیروهای زبده، ارائه کرسی های ترویجی، نقد و نظریه پردازی نیز فعال تر از پیش دور از انتظار نخواهد بود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان برخی نکات آیین نامه ای درباره دستورالعمل برگزاری این کرسی ها افزود: موضوع کرسی های پیشنهادی می‌تواند در راستای طرح یا پروژه های موظفی باشد که این عامل مهمی در بالندگی و ارتقا کیفیت پژوهش در این پژوهشگاه است.

وی در ادامه با بیان وجود سه نوع کرسی تخصصی نقد، نوآوری و نظریه پردازی هریک از انواع کرسی ها را تعریف کرد و به چگونگی برگزاری آنها پرداخت.

اسفندیار همچنین کرسی نظریه پردازی را بالاترین سطح کرسی های تخصصی دانست و تفاوت، ویژگیها و مختصات هریک از کرسی‌های سه گانه تخصصی را تبیین کرد.

رییس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: پیشنهاد می‌دهم اساتید برای ورود به حوزه کرسی های تخصصی، ابتدا از کرسی های ترویجی شروع کنند چرا که در این کرسی ها نقد اولیه از نظریات آنها خواهد شد که این مباحث می‌تواند به آنها کمک کند و ارتقا رتبه علمی و بهره مندی از امتیاز پژوهشی از جمله مزایای برگزاری این کرسی ها است.

در این جلسه همچنین اعضای هیأت علمی و محققان پژوهشکده به طرح سوال درباره کرسی های نظریه پردازی و ترویجی پرداختند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات