۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۷۷۶
وزیر سابق دادگستری سعودی:

حج جای شعار سیاسی نیست!

حج جای شعار سیاسی نیست!
یک وزیر سابق سعودی در دفاعی غیرمستقیم از آمریکا و رژیم صهیونیستی، شعار سیاسی حجاج (علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی) را نوعی ناسزا، فسق و جدال دانست!

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از هشدار و تهدید روز گذشته هیأت وزیران سعودی در خصوص سردادن شعارهای سیاسی در مراسم حج، امروز نیز «محمد بن عبدالکریم العیسی» وزیر پیشین دادگستری سعودی و دبیر کل مرکز موسوم به «انجمن جهان اسلام» در مقام توجیه دستور هیأت وزیران و تقبیح شعار سیاسی در مراسم حج برآمد.

او در گفت‌وگو با شبکه العربیه، مدعی شد که شعار سیاسی حج‌گزار را از اهداف شرعی دور می‌کند و «فرد مسلمان باید اوقات خود را صرف تقرب به خداوند کند و از هرگونه اخلال یا کار بیهوده بپرهیزد».

این روحانی وهابی با استناد به آیه «فلا رفث و لا فسوق و لا جدال فی الحج» مدعی شد: شعار سیاسی،‌ حزبی و فرقه‌ای در موسم حج سخن ناروا [ناسزا]، فسق و جدال است و مشمول این آیه قرآن کریم می‌شود.

العیسی در ادامه با تمجید از آل سعود مدعی شد که حکومت سعودی تمامی امکانات خود را برای مراسم حج به کار گرفته و چون مسؤولیت خدمت به میهمانان خدا را دارد بنابراین هرگز اجازه اقدامی را نمی‌دهد که موجب برهم خوردن حج شود.

او همچنین گفت که سر دادن شعار سیاسی موجب از بین رفتن قداست خانه خدا می‌شود.

مراسم «برائت از مشرکین» که مسلمانان در آن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، طبق عقاید فرقه وهابیت و فتوای «عبدالعزیز بن باز» بدعت محسوب شده و حرام است. دولت سعودی نیز در طول سالیان گذشته تلاش بسیاری برای ممانعت از برگزاری این مراسم و سر دادن شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده است.

روز گذشته نیز هیأت وزیران تهدید کرد که هرکسی در مراسم حج شعار سیاسی بدهد، مجازات سختی خواهد شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات