۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۱۲۸۱۴
حجت الاسلام مرادی:

مسؤولان زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند + فیلم

مسؤولان زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند + فیلم
استاد حوزه علمیه مهمترین دلیل کاهش جمعیت را مربوط به کم‌کاری دولت و مجلس دانست و گفت: مسؤولان زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در اجتماع بزرگ دختران ری که همزمان با دهه کرامت و به مناسبت هفته عفاف و حجاب در آستان مقدسه بی بی زبیده(س) برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) اسوه انسانیت و حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان به شمار می روند.

وی افزود: زمانی که زیارتنامه حضرت معصومه(س) را قرائت می کنیم و با سلام بر حضرت آدم(ع) به بقیه انبیای الهی و اهل بیت(ع) سلام می دهیم گویی همه اهل بیت(ع) در قم هستند؛ ایشان شاخه ای از شجره طوبی‌اند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: منطق دنیا چنین است که اگر انسان تلاش نکند نمی تواند صاحب چیزی شود بر این اساس سعادت انسان در گرو تلاش و کوشش برای آخرت است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: چطور ستارگان در آسمان برای اهل زمین می درخشند همان گونه خانه مومنان برای اهل آسمان درخشش دارد و درخشان‌ترین منزل زمین برای آسمانیان خانه حضرت فاطمه(س) بوده است.

وی با بیان اینکه بهشت از نور حضرت زهرا(س) روشن می شود، ابراز کرد: حجاب میراث گرانقدر حضرت زهرا(س) است؛ امروز برخی بانوان حال حوصله رعایت حجاب را ندارند و این بسیار بد است.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: امروز زنان از بی مسؤولیتی مردان گله مند هستند و این عدم مسؤولیت پذیری به نوع شکل گیری شاکله مردان مربوط می شود.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: یکی از عوامل کاهش ازدواج و ازدیاد نسل مربوط به کم‌کاری دولت و مجلس می شود اگر مسؤولان عملکرد و رویکردشان در راستای ازدیاد نسل باشد به طور قطع ما شاهد ازدواج و تشکیل خانواده در نسل جوانان خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر دفاع آلمان یک خانم پزشک است و صاحب هفت بچه است زیرا او خوب می داند ازدیاد نسل از مولفه قدرت محسوب می شود، امروز جمعیت ایران باید به سمت 150 میلیون نفر حرکت کند اگر چنین نشود خطر بزرگی کشور را تهدید خواهد کرد./813/پ310/ب1

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات