۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۸۲۳

پیام نماینده مجلس خبرگان به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله مروجی

پیام نماینده مجلس خبرگان به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله مروجی
نماینده مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی به مناسبت برگزاری مراسم ارتحال نهمین سالگرد آیت الله مروجی به بیان صفات اخلاقی و دینی ایشان پرداخت.

به گزارش  خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در پیامی به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله ماشاءالله مروجی، استاد اخلاق و مؤسس مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت پیامی صادر کرد.

در این پپام آمده است: کاملترین، جامع ترین و معنادارترین مرتبتی که یک عالم می تواند به آن برسد مرتبت ربانی و الهی شدن، است و چه آن که در پرتو این مرتبت، دیگر خصال نیک و صفات والای اخلاقی و دینی پدیدار و فعال می گردند.

در این پیام امده است: نگاه به آیت الله مروجی از چشم انداز ربانی بودن، افقی را می گشاید که در آن زیست الهی وی مشاهده پذیر می گردد و چهره خداجوی و خداخواه او به نحوی بهتر رخ می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در این پیام افزوده است: ایشان از آنجا که دل به خدا سپرده بود، در تعامل با دیگران کلمات و جملاتی سرشار از میل و توجه به پروردگار را بر زبان جاری می ساخت.

در ادامه پیام آمده است: یاد خدا آنچنان در جان او حضو یافته بود و ذکر دوست آنگونه به شوق مدامش بدل شده بود که اگر دمی کنارش می نشستی بی گمان در می یافتی که انگیزه ها، اندرزها، راز گفتن ها، گریز زدن ها، اهتمام ورزی ها و اولویت پردازی های او در سخنانش به صورت مدام بر توجه به خدا و توجه دادن به خدای یگانه متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: راز و نیاز و دعا فصل های مکرر و پیوسته زندگیش بود و در فواصلی مشخص و تکرار شونده همچون شب های جمعه و قدر که حائز اهمیت معنوی هستند، شوقی وصف ناپذیر و شیداگونه را در وی بر می انگیختند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان در ادامه پیام خویش افزوده است: آیت الله مروجی برای اینکه بتواند شب های جمعه را به بیداری و شب زنده داری سپری کند، از پیش تدارکات لازم را می دید و دل مشغولانه و پیش اندیشانه به استقبال این زمان های خاص و ویژه برای عبادت می شافت.

در ادامه آمده است: بارها دیده بودم که ایشان در روز نماز می خواند و دعا می کرد تا خداوند توفیق بیدار ماندن و عبادت کردن در شب را به او عطا کند.

در پایان پیام حجت الاسلام والمسلمین مبلغی آمده است: ای بسا برای بسیاری ازما که عبادت شوقی درونی بر نمی انگیزد و انجام آن چونان رفع تکلیف است، درک این واقعیت که میل عالمی ربانی به لحظات ویژه گفت و گو در پیشگاه خدا انچنان در وی غوغایی به پا کند که پیش از رسیدن موعد عبادت علائم میل راز و نیاز در وی مشهود گردد و تا آنجا پیش رود که وزن و جنس محیط و اطارافیان را تحت تأثیر خود تغییر کند.

گفتنی است، مراسم ارتحال نهمین سالگرد عالم ربانی آیت الله مروجی، روز پنجشنبه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرستان کوهدشت برگزار می شود./9451/د101/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات