۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۲۸۲۷
تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

شأن و شرافت مسؤولان در خدمت کردن به مردم است

شأن و شرافت مسؤولان در خدمت کردن به مردم است
حجت الاسلام سینایی خدمت رسانی به مردم را بزرگ ترین احسان برشمرد و گفت: شأن مسؤولان و مدیران به میزان خدمت آنان به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع)، شب گذشته به مناسبت دهه کرامت در جمع خانواده های روشن دلان مجتمع ابابصیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: لفظ کریم و کرامت الفاظی هستند که به کرار در آیات و روایات به کار رفته است.

وی با بیان این مطلب که انسان های سخاوتمند را کریم می گویند، ادامه داد: سخاوت تنها یکی از لوازم کرامت است زیرا کسانی می توانند اهل جود و بخشش باشند که کریم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی اضافه کرد: انسان کریم با هر چیزی جام وجودی خود را آلوده نمی کند لذا روایتی بسیار زیبا از امام محمدباقر(ع) وجود دارد که می فرمایند: از انسان سبک هر شری بر می آید؛ کسی که در وجودش بزرگی و بزرگواری وجود ندارد دهان به گفتن هر چیزی باز می کند و هر کینه و کدورتی را به دل خود راه می دهد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) درخصوص سنت های غلط رایج در جامعه، اظهار داشت: کرامت انسان به کسب جایگاه و مقام نیست بنابراین در دین مبین اسلام هیچ مسؤولی به زیر دست شرافت و برتری ندارد که اگر او در میان مردم قرار گرفت جایگاه بهتری برای او درنظر بگیرند.

وی افزود: برای مثال هیچ بینایی بر نابینا شرافت ندارد که نسبت به نابینایان تکبر و برتری بجوید؛ در دوران طاغوت متاسفانه ملاک انتخاب برترین ها زیبایی بود در حالی که ملاک برتر بودن در اسلام شرافت، ایمان و تقوای انسان های است.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی علم آموزی و خدمت به مردم را بزرگ ترین احسان برشمرد و گفت: شأن مسؤولان و مدیران به میزان خدمت آنان به مردم است بنابراین آن مسؤولی دارای جایگاه رفیعی است که در خدمت رسانی به مردم بیشترین تلاش را داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) خانواده کرم هستند و بهترین الگو برای انسان ها به شمار می روند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات