۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۹۷۹
مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم مطرح کرد؛

اثرات مخرب استفاده از پلاستیک بر سلامت جامعه و محیط زیست

اثرات مخرب استفاده از پلاستیک بر سلامت جامعه و محیط زیست
مديركل حفاظت محيط زيست استان قم با اشاره به روز جهانی نه به پلاستیک، گفت: میزان تولید و مصرف پلاستیک به اندازه ای افزایش پیدا کرده که حیات بشر را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدرضا موسوی مديركل حفاظت محيط زيست استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که انسان نسبت به مسائل زیست محیطی وظایفی بر عهده دارد، گفت: عدم رعایت زیست محیطی می تواند سبب ایجاد مشکلاتی در زندگی مردم شود.

وی افزود: امروزه وضعیت محیط زیست کشور و جهان در برخی از حوزه ها به مرز هشدار و خطر رسیده است به گونه ای که بعضا سلامت عمومی مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

موسوی با بیان این که خداوند متعال بدون هیچ منتی نعمت های بزرگی مانند آب، خاک و هوا را در اختیار انسان قرار داده است، اظهار داشت: انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات باید از این امانت به درستی استفاده کنند و به آن ها آسیبی نرسانند.

وی ادامه داد: امروز انسان ها موظف هستند که امانات و نعمت های الهی را حفظ کنند و در اختیار نسل های بعدی که فرزندانشان هستند قرار دهند، یکی از نگرانی های امروز که زیست محیط را تهدید می کند پلاستیک است.

مديركل حفاظت محيط زيست استان قم با اشاره به روز جهانی نه به پلاستیک ابراز داشت: میزان تولید و مصرف پلاستیک به اندازه ای افزایش پیدا کرده که حیات بشر را تهدید می کند.

وی عنوان کرد: ایران جزء 10 کشور اول تولیدکننده پلاستیک در جهان بوده و در مصرف پلاستیک هم سرآمد است، وقتی پلاستیک مصرف شود شاید در گام اول مشکلات را رفع کند اما پلاستیک 100 تا 300 سال زمان برای تجزیه نیاز دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: این بازه زمانی بسیار طولانی مدت اثرات مخربی بر طبیعت و محیط زیست خواهد داشت، مسأله دیگر ظروف یک بار مصرف است که استفاده از آن بستر مساعدی برای انواع بیماری ها است، استفاده از پلاستیک و ظروف یک بار مصرف اثرات منفی بر سلامت جامعه و محیط زیست خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باید در رفتار و زندگی روزمره مصرف پلاستیک را کاهش دهیم تا به سهم خود در کاهش تأثیرات منفی بر محیط زیست اثرگذار باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
محمد قمین
ارسال نظرات