۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۱۳۰۰۰

طرح دولت آرژانتین برای تروریستی خواندن جنبش حزب‌الله

طرح دولت آرژانتین برای تروریستی خواندن جنبش حزب‌الله
رییس‌جمهور آرژانتین از اعضای دولت خود خواست تا سریع‌ترین راهکار برای قرار دادن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی (از نظر این کشور)‌ را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، با افزایش فشارهای رژیم صهیونیستی بر دولت آرژانتین، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان به بهانه انفجار بیست‌وپنج سال پیش است.

روزنامه آرژانتینی «لا ناسیون» روز پنجشنبه گزارش داد که «مائوریسو ماکری» رییس‌جمهور این کشور از کابینه وزیران خواسته تا به ادعای دست داشتن حزب‌الله در انفجار سفارتخانه رژیم اسرائیل و مرکز جامعه یهودیان «آمیا» در بوئنوس آیرس، نام این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت امنیت و یگان اطلاعات مالی آرژانتین نوشت: «ما در حال ارزیابی احتمالات مختلفی هستیم. یکی از آنها صدور حکم دولتی است». وی همچنین افزود که دو نهاد دولتی از سوی رییس جمهور آرژانتین مأمور شده‌اند تا سریعترین راه برای قراردادن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی را بیابند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» دیگر منبع عالی‌رتبه در دولت آرژانتین – که خواست نامش فاش نشود – به لاناسیون گفت:‌«به دلیل اینکه ما در پارلمان حائز اکثریت نیستیم، تصویب قانونی (برای تروریستی اعلام کردن حزب‌الله) مدت بسیاری طول می‌کشد» به همین دلیل خود دولت رأسا می‌خواهد وارد عمل شود.

در تاریخ 18 جولای 1994 بود که مرکز یهودیان آیما و سفارتخانه رژیم صهیونیستی در پایتخت آرژانتین هدف بمب‌گذاری و انفجار قرار گرفت. در این حادثه حداقل 85 نفر کشته و 300 تن نیز زخمی شدند. علی‌رغم اینکه هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته اما واشنگتن و تل‌آویو بدون ارائه هیچ مدرکی ایران و حزب‌الله را به دست داشتن در آن متهم کردند.

رییس‌جمهور آرژانتین قرار است در بیست‌وپنجمین سالگرد این انفجار (شش روز دیگر) به همراه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مراسمی یادبود قربانیان آن شرکت کرده و احتمال می‌رود در همان زمان جنبش حزب‌الله را نیز تروریستی اعلام کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات