۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۱۳۱۵۱
نظر وارده؛

روحانیت و زنان؛ دو قطبی سازی انتخاباتی جریان اصلاحات

روحانیت و زنان؛ دو قطبی سازی انتخاباتی جریان اصلاحات
علمای ما از حق زن سخن می‌گویند که ابزار زر و زور و تزویر نشوند و بزرگان تو زن را پرستویی برای وزیران میلیاردی کاخ نشین بر برج عاج می‌خواهند.

یه گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، اخلاق مسئله مهمی است که انسان را به سمت اعتدال در رویه رفتاری می‌کشاند. ملا احمد نراقی در معراج السعاده می‎نویسند که اعتدال علم، حکمت است؛ اعتدال غضب شجاعت است و اعتدال شهوت عفت است.

اما آنچه در اخلاق رسانه‌ای مورد توجه است، صداقت و راستی است تا واقعیت‌ها بیان شود و به نیکی در حوزه‌های مختلف قلم‌فرسایی کنیم. اهل اعتدال این روزها به چیزی که توجه ندارند همان اخلاق رسانه‌ای است و بی سبب نبود که شرق حاضر شد هر چیزی بنویسد و در نهایت رحمانیان اعتراف کند که روزنامه مجبور بود تا نقش روابط عمومی دولت اعتدال را بازی کنند.

روحانیت و زنان؛ دو قطبی سازی انتخاباتی اصلاحات

روزنامه‌های اصلاح طلب یکی پس از دیگری برای انتخاب روحانی سنگ تمام گذاشتند و در تخریب رقبا از هیچ چیز کم نگذاشتند. البته این شیوه مرسوم این جریان است که همواره رقیب را متهم به تندروی کرده است و خود را نماینده عقلانیت معرفی کرده است و نهایتا این بشود که 1700 میلیارد دلار پول بلوکه شده مردم ایران را به نام برجام بزنند که نهایتا مشخص شود، این حرف دروغی بیش نیست و این پول به ازای تبادل جیسون رضائیان به ایران پرداخت شد.

دوقطبی سازی کار مرسوم برای سرکار گذاشتن مردم

از دوران ریاست جمهوری خاتمی به این سو هرچقدر که جستجو می‌کنیم، می‌بینیم که جماعت اصلاح‌طلب از دو قطبی‌سازی نان خوبی به سفره‌هایشان برده‌اند و از خاتمی-ناطق تا میرحسین-احمدی‌نژاد و نهایتا روحانی-رئیسی که در عمده مواقع با گردوخاک کردن و تهمت و دروغ بازی را به سمت خویش کشاندند و با استراتژی فریب نظر مردم را شب انتخابات تغییر دادند.

روحانیت و زنان؛ دو قطبی سازی انتخاباتی اصلاحات

نتیجه این تغییر نظر چیزی نبود جز اینکه در دی ماه سال 96 با وجود گذشت کمتر از شش ماه از انتخابات بدنه اجتماعی از اوضاع اقتصادی ناراضی باشند و همان قشر از انتخاب خویش پشیمان ولی تاوان این اشتباه را باید چهارسال تحمل کنند.

این بار نیز با نزدیک شدن انتخابات مجلس، تیترها به سمت سیاسی‌تر شدن می‌رود و رسانه‌های اصلاح‌طلب تلاش می‌کنند تا از دور شروع به تخریب کنند و هرچقدر به انتخابات نزدیک شدند، چهره‌های موثرتر جریان رقیب را بزنند و برای این کار نیاز مبرم به دوقطبی سازی فضا دارند.

روحانیت و زنان؛ دو قطبی سازی انتخاباتی اصلاحات

سال‌هاست که روحانیت مظلوم را در مقابل مردم قرار دادند

بعد از شهادت طلبه مظلوم همدانی همیشه سوالم این بود که چه تعداد از توده مردم از این اتفاق خوشحال شدند و چقدر ناراحت؟ البته چیزی که برایم روشن و آشکار بود، این است که قطعا مردم این تفاوت را به روشنی می‌دانند که روحانی مجری اسلام داریم و روحانیت منهای اسلام و قطعا بخش دوم به حیثیت نظام دینی ضربه زدند؛ اما رسانه‌های اصلاح طلب از قشر اول جلاد ساخته است و از جماعت دوم قدیس.

قشر اول تهمت آیت الله قتل اعدام هنوز بر دوشش سنگینی می‌کند و قشر دوم بوی طعم آدامسش همه ایران را برداشته است. قشر اول هنوز در میانه بازی دنبال خانه مستاجری می‌گردد و قشر دوم قشمش ترک نمی‌شود. قشر اول برای رساندن صدای اسلام تا گلو در گل می‌رود و قشر بودم کلوین کلاین می‌پوشد.

روحانیت و زنان؛ دو قطبی سازی انتخاباتی اصلاحات

روزنامه اعتماد از اخلاق رسانه‌ای سخن می‌گوید در حالی که بعد از قتل میترا استاد، با این تیتر و این موضوع به صورت پنهان پیامی را غیرمستقیم به مخاطب داد.

اما چقدر زمان باید بگذارد تا مردم به طور کامل بی اخلاق‌ها را رد صلاحیت عملی کنند؟ بی شک مطرح کردن ماجرای آیت الله علم‌الهدی و سوء استفاده از سخنرانی ایشان و تقطیع بیان او و تیتر اصلی شدن در روزنامه اعتماد می‌تواند آغازی بر مسیر دوقطبی سازی و بازی سیاسی برای جهش به سمت انتخابات مجلس است.

شش سالی است که جای انتخاب‌مان درد می‌کند و به شدت از آزادی‌های بی حدوحصر اعتدالیون و انسلاخیون لذت می‌بریم و عقب‌گرد کشور به دهه هفتاد ما را به یاد استاد این شاگرد خلف می‌اندازد که تورم کمر مردم را می‌شکند و تو مپندار که این بار با شعار افراط و تندرو بتوانی کشور را به دست تکنوکرات‌های مسلح بدهی که روزی به رختخواب تو هم خواهند آمد و اسلحه انتخاب آزادشان را بر روی بالشتی از پر سکوت رسانه‌ای می‌گذارند و نهایت قناری زیبای داستان ما را پرستو می‌خوانند و دیگر حق زن پر!

روحانیت و زنان؛ دو قطبی سازی انتخاباتی اصلاحات

آنچه علما فریاد می‌زنند کالا شدن زن است، علمای ما از حق زن سخن می‌گویند که ابزار زر و زور و تزویر نشوند و بزرگان تو زن را پرستویی برای وزیران میلیاردی کاخ نشین بر برج عاج می‌خواهند و تو قناری باش و بر شانه‌اش منشین. /882/ی702/س

علی اصغر سیاحت هویدا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صادق عالم زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
اصلاحات همیشه بازی کثیفی به راه می اندازه و گردوخاک می کنه، بعدش میدون رو دست می گیرند و جیب مردم را می زنند
8
0
گابریل
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
باز هم از افاضات استاد سیاحت بهره مند شدیم. بارک الله به این نویسنده طلبه و قلم شیوایش.
8
3
وهرز نویدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
منظور نویسنده از "حق زن" و "جای انتخاب‌مان درد می‌کند" را نفهمیدم چیه؟ از کاربران اگه کسی متوجه شده بنویسه. ممنون
6
0
ناشناس
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
واقعا چرا مردم در انتخاب هایشان دقت نمی کنند، ما همیشه هر یکی دو دوره این افتضاحات را داریم.
اون از مجلس ششم و این هم از مجلس نهم
خدا بسه دیگه
ناشناس
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
منم منظورش از پرستوها رو نفهمیدم. میشه توضیح بدین
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
امام رضا غریب الغربا بود، غریب اشنا با دنیا، اشنا به نیکی های دنیا و غریب با بدی های دنیا. در دنیا اینگونه بود که اشنای آخرت بود و بعد از 14قرن، نگهدار دل شکسته ی حضرت فاطمه زهرا (س) برای نه تنها شیعه، بلکه کل آزادی خواهان جهان شد، ولادت امام رضا بر تمام رهروان راستین امام خوبی ها تبریک و تهنیت باد
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
محاکمه زبل خان
در پایان مجلس دهم می بایستی شاهزاده ع =مدافع ثروتمندان و سرمایه داران و دست پرورده مکتب معتقد به نظام طبقاتی تاجر بزرگ -- بواسطه آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری که به شآن و اعتبار مجلس و نمایندگان خانه ملت در نزد افکار عمومی بواسطه دور زدن ها و تک روی هایی که در مجلس شورای اسلامی داشته و همچون شاهزادگان خود را بی نیاز از پاسخگویی به مردم و قشر تحصیلکرده جامعه دانسته و چه در حوزه تقنینی همچون اضافه نمودن بندی در قانون بودجه سال ۹۸ بدون اطلاع نمایندگان و تصویب در صحن علنی مجلس که منجر به افزایش دوباره حقوق نجومی مدیران بر خلاف خواست و اراده نمایندگان گردیده و همچنین در موضوع چگونگی تصویب برجام در مجلس که مورد انتقاد بسیاری از مسئولین کشور واقع گردید و الخصوص در حوزه نظارتی مجلس شورای اسلامی چه در موضوع استیضاح وزرا و رئیس جمهور برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت به هم قبیله ای ها و دوستان و آشنایان که اثرات و اهداف مخرب آن در آینده ای نزدیک در کشور بخوبی قابل مشاهده خواهد بود و چه در مورد رانت و فساد موجود در سازمان خصوصی سازی و مقاومت === نسبت به برکناری رئیس سازمان خصوصی سازی و چه در مورد مشکلات موسسات مالی و اعتباری و چه در مورد تعلل دولت در ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه کشور ، اصلاح ساختار اقتصادی و اصلاح نظام بانکداری بر اساس منویات صریح مقام معظم رهبری مد ظله العالی در سال رونق تولید وارد آورده، می بایستی براساس خط مشی تعیین شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه ((که هرگونه فعل یا ترک فعلی که توسط مسئولین کشور منجر به تضییع حقوق عامه مردم گردد مستوجب تعقیب قضایی و کیفری است))
توسط خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان اولین مدعیان و شاکیان ناکارامدی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی عملکرد ۱۲ ساله به قوه قضاییه معرفی گردد.
4
0
مسلمیان
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
چقدر طولانی.
مگه میخواهد بیانیه صادر کنید؟
عبادیان
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
این متن به کامنت نمیاد.
احمد کاشفیان
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
میلاد شمس‌الشموس انیس النفوس امام الرئوف معین الضعفاء راحم الفقراء علی بن موسی الرضا(ع) بر همه شیعیان و مستضعفان دنیا مبارک و تهنیت باد.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
دوقطبی واقعی کشور دوگانه‌ «خدمت-خیانت»‌ است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
نیاز جنسی یک نیاز طبیعت بنیاد است و امروزه با گسترش سبک زندگی مدرن در جامعه ایرانی، بیش از پیش ‌شاهد آسیب‌ها و مسائل اجتماعی مرتبط با آن هستیم. ظهور شبکه‌های اجتماعی، مرجعیت‌های نوظهوری برای نوجوانان، کاهش سن نیاز جنسی، شیوع اخبار تجاوز و آزار جنسی به کودکان و زنان مسأله امر جنسی در جامعه ایرانی را پررنگ‌تر کرده و لزوم هم‌اندیشی در این زمینه را ضروری می‌کند. همچنین نشان می‌دهد نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار مقوله امر جنسی گذشت. بنابراین نیازمند ارائه رویکرد بومی در این زمینه هستیم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
دوری از حجاب، جنگ با فطرت است.
0
0