۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۳۳۲۶
جانشین مسؤول برگزاری دوره اسلام ناب خبر داد؛

برگزاری چهارمین دوره اسلام ناب با حضور بیش از هزار دانشجو و طلبه + صوت

برگزاری چهارمین دوره اسلام ناب با حضور بیش از هزار دانشجو و طلبه + صوت
حجت الاسلام دیانی از برگزاری چهارمین دوره اسلام ناب با حضور بیش از هزار دانشجو و طلبه به همت حوزه علمیه و عملیه نهضت خبر داد.

محمدحسین دیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری چهارمین دوره اردوی اسلام ناب خبر داد و گفت: نخستین دوره اسلام ناب سال 95 برگزار شد که در سال جاری چهارمین دوره دانشجویی و طلبگی اسلام ناب از 18 تیرماه آغاز شده و تا یکم مرداد ادامه خواهد داشت و دوره های بین الملل و خواهران اسلام ناب نیز امروز آغاز به کار کرده است.

جانشین مسؤول برگزاری دوره اسلام ناب ادامه داد: در چهارمین دوره اسلام ناب 670 دانشجوی پسر،280 دانشجوی دختر، 140 طلبه پسر، 50 دانشجوی بین الملل و 90 دانشجوی علوم پزشکی پسر شرکت کرده اند؛ نخستین دوره دانش آموزی نیز با حضور 25 دانش آموز به صورت آزمایشی در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین دوره اسلام ناب برادران در آبعلی اردوگاه سازمان بسیج دانشجویی مجتمع سیدالشهدا(ع) و دوره اسلام ناب خواهران در گیلاوند اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) در حال برگزاری است.

دیانی در زمینه برگزارکنندگان دوره های اسلام ناب گفت: دوره اسلام ناب به همت حوزه علمیه و عملیه نهضت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی برگزار می شوند.

وی با اشاره به جامعه هدف دوره های اسلام ناب گفت: جامعه هدف این دوره تشکل های دانشجویی انقلابی برادران و خواهران و تشکل های انقلابی طلبگی به ویژه طلاب جوان است.

تعداد بازدید : 7

دیانی افزود: همچنین دوره بین الملل به زبان عربی برگزار می شود که غالبا شرکت کنندگان این دوره دانشجویان عراقی هستند و از کشورهای یمن و بحرین هم دانشجویانی در این دوره شرکت می کنند.

برگزاری چهارمین دوره اسلام ناب با حضور بیش از هزار دانشجو و طلبه

جانشین مسؤول برگزاری دوره اسلام ناب در ادامه به اهداف برگزاری دوره های اسلام ناب اشاره کرد و افزود: ارائه معارف دینی و مکتب امام خمینی(ره)، ارائه معارف اسلام ناب، ارائه مهارت های تشکلی و تشکیلاتی و برنامه های کاربردی مورد نیاز برای فعالیت های تشکل های دانشجویی و طلبگی از اهداف برگزاری دوره های اسلام ناب به شمار می روند.

وی مسؤول برگزاری اردوهای اسلام ناب اضافه کرد: اهداف مطرح شده در چهار لایه اندیشه بنیادین، اندیشه سیاسی و اجتماعی، طرح راهبردی انقلاب و میدانی ارائه می شوند که دروس اندیشه بنیادین جهان بینی شامل فطرت و اندیشه سیاسی همچنین درس مکتب امام خمینی(ره) می شود و دروس طرح راهبردی انقلاب نیز مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی تبیین کرد: غالب اساتید دوره اسلام ناب، طلاب جوان حوزه های علمیه قم و تهران هستند و می توان گفت اکثر آنها فضای دانشجویی را تجربه کرده اند بدین گونه که یا در کنار حوزه در دانشگاه تحصیل کرده اند یا در فضای دانشجویی مشغول تبلیغ بوده اند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
ما نیازمند اتّساع فقه، به ویژه توسعه و تکامل روش آن یعنی اصول فقه هستیم.
1
0
محمد از تهران
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
انتشار صوت مصاحبه میان متن را بیشتر کار کنید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
آنچه که مسئله‌ساز است مسیر رسیدن به باورهای غلط نیست، بلکه پافشاری روی این باورها است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
فکر می‌کنم اشتباه است که همهٔ را با یک نوع از جهت‌گیری اقتصادی یا جهت‌گیری به پول توصیف کنیم.
0
0