۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۱۳۴۲۶
تولیت آستان قدس رضوی: ‌‌

نمی‌توانیم نسبت به ظلمهای استکبار ‌به مردم فلسطین و نیجریه ‌بی‌تفاوت باشیم‌

نمی‌توانیم نسبت به ظلمهای استکبار ‌به مردم فلسطین و نیجریه ‌بی‌تفاوت باشیم‌
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما به عنوان یک مسلمان و شیعه نمی‌توانیم نسبت به ظلم‌هایی که نسبت به مظلومین عالم می‎شود، بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در ویژه برنامه میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) که در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) همگی جامع تمام فضایل اخلاقی بودند، اما در این میان برخی از این حضرات به یک فضیلت خاص معروف هستند، از جمله شهره بودن پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و امام علی بن موسی الرضا(ع) به رأفت و رئوف بودن.

وی با بیان اینکه رأفت امام رضا(ع) تنها معطوف به دنیا نیست، بلکه در روز قیامت نیز این امام رئوف(ع) دستگیر مردم خواهند بود، ابراز کرد: هیچکس از درگاه این امام رئوف و مهربان ناامید برنخواهد گشت؛ بارگاه حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا(ع) درگاه نامیدی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت تحول رفتاری زائران در زیارت، عنوان کرد: باید بین زائر و امام سنخیت باشد، اگر می‌خواهیم رأفت امام رضا(ع) از ما دستگیری کند، ما هم باید دلی رئوف و مهربان نسبت به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دلی که رحم و عطوفت ندارد و اهل مهر‌ورزی و دلسوزی نیست، سنخیتی با این امام رئوف ندارد، اظهار کرد: رأفت این امام رئوف شامل کسانی می‌شود که در دل و زندگی آنها رأفت خدا متجلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: امام رضا(ع) همانگونه که در برابر نیازمندان، مظلومان و مؤمنان در اوج مهربان و رأفت است، در برابر مستکبران از موضع مظلومین دفاع می‌کند و به ظالمان نهیب می‌زند.

وی اذعان کرد: امام در هجرت سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز خود از مدینه به خراسان از هر فرصتی بر آشکار کردن چهره حقیقی طاغوت و فریاد و نهیب زدن به مستکبران استفاده کرد.

تولیت آستان قدس رضوی امام رضا(ع) را تجلی «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُم» دانست و اظهار کرد: امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب، دست رد به سینه طاغوت زمان می‌زنند و اعلام می‌دارند که اگر می‌خواهید مؤمن باشید باید با ظلم و ظالمین زمان مبارزه کنید.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از ایمان با تسلیم و تحت حکومت ظالم و طاغوت بودن سازگار نیست، بیان کرد: امام رضا(ع) از هر موقعیت و فرصتی برای مبارزه با ظلم، ظالمین و طاغوت‌ها استفاده می‌کردند و ما باید پیروی این امام همام باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: زیارت با معرفت حضرت ثامن الحجج(ع) یعنی جاری شدن معارف، آموزه‌ها، سخنان و کلمات امام رضا(ع) در تمام معاشرت‌ها، ارتباطات و تمام شئون زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی زائر.

وی با بیان اینکه آن زیارتی کامل و موجب ترقی انسان می‌شود که عارفا بحقه باشد، خاطرنشان کرد: نباید فقط به دنبال طواف جسم به گرد ضریح منور باشیم، اگر چه این طواف بسیار ارزشمند و مبارک است اما نباید از طواف قلب و روح گرد معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) غافل باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با تأسی به این امام همام باید با دیگر بندگان خدا مهربان باشیم، از فقرا و نیازمندان به میزان توان دستگیری کنیم، در مسائل سیاسی و اجتماعی ضد ظالمین، مستکبرین و طاغوت‌های زمان عمل کنیم و از جریان مقاومت و جریاناتی که در برابر طاغوت ایستادند، حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی عنوان کرد: ما به عنوان یک مسلمان و شیعه نمی‌توانیم نسبت به ظلم‌هایی که نسبت به مظلومین عالم می‎شود، نسبت به ملت مظلوم فلسطین و قبله اول مسلمان بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به ظلم‌ها و جنایات علیه شیعیان کشور نیجریه افزود: در یک حمله چند‌ تن از فرزندان شیخ زکزاکی با جنایات مستکبران در نیجریه به شهادت رسیدند، مسلمان حقیقی و پیروی مکتب اهل بیت(ع) نمی‌تواند نسبت به این مظلومیت‌ها بی‌تفاوت باشد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات