۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۱۳۵۴۳
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

تجارب مدیریتی آیت الله اعرافی ظرفیتی راهگشا برای تعالی حوزه های علمیه است

تجارب مدیریتی آیت الله اعرافی ظرفیتی راهگشا برای تعالی حوزه های علمیه است
مدیرعامل خبرگزاری رسا گفت: آیت الله اعرافی موهبتی بزرگ برای طلاب و نگاه تیزبین و تجارب ارزشمند مدیریتی ایشان ظرفیتی راهگشا برای حوزه های علمیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام محمد مهدی محققی در دیدار و نشست صمیمانه با حجت الاسلام والمسلمین رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان که با حضور دبیران خبرگزاری رسا و میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد، اظهار داشت: رسا موسسه ای است که با هدف تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی به تولید و انتشار محصولات و خدمات فرهنگی اندیشه ای می پردازد.

وی تلاش در راستای همسویی بیش از پیش حوزه و حاکمیت، آشنایی بیشتر مردم با کارکرد‌ها و تحولات حوزه‌ها، جلوگیری از موازی کاری‌ها و هدر رفتن فعالیت‌های تحقیقی حوزوی، گزارش اخبار و فعالیت‌های حوزویان به مسئولان و بالعکس را از مهمترین کارکرد‌های موسسه رسا عنوان و خاطر نشان کرد: رسا مجموعه طلبگی مستقل و انقلابی رشد یافته از درون حوزه علمیه است که ضمن تأکید بر حفظ هویت طلبگی، انقلابی و استقلال خود همواره با مشورت اساتید و بزرگان حوزه و مسولان نظام، در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به نقشه راهبردی و برنامه جامع سازمانی و ستادی خبرگزاری رسا برای پیشرفت و تحقق چشم انداز "مرجعیت خبری" حوزویان گفت: خبرگزاری رسا بنا دارد در چشم انداز ده ساله "مرجع مورد اعتماد رسانه  ای حوزه های علمیه جهان تشیع" باشد. بنابراین محصولات و خدمات رسانه ای خود را برای رفع نیاز مخاطب تهیه و تولید می کند. طبق برنامه تحولی، نوآوری و تخصص گرایی از تلاش ها و مزایای این خبرگزاری می باشد.

تجارب مدیریتی آیت الله اعرافی ظرفیتی راهگشا برای تعالی حوزه های علمیه است

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به تحولات مثبت آموزشی و مدیریتی حوزه های علمیه کشور در دوره جدید مدیریت این نهاد مقدس؛ وجود آیت الله اعرافی را موهبتی بزرگ برای حوزه‌های علمیه برشمرد و تصریح کرد: تجارب مدیریتی ارزشمند ایشان و برخورداری از حمایت شورای عالی حوزه و مراجع عظام، ظرفیتی بزرگ برای ارتقا و اعتلای حوزه های علمیه است. تدریس و تحقیق در موضوعات فقهی مورد نیاز مثل "فقه تربیت" نشان دهنده علمیّت و به روز بودن ایشان می باشد.

وی با اشاره به دغدغه حفظ سنت ها و میراث علمی فقیهان و علمای بزرگ شیعه گفت: جریان سنتی حوزه در این زمینه نگرانی هایی دارد. بروز اختلاف، فشارهای درون و برون حوزوی، سطحی نگری، نوآوری های غیر منضبط و غیر نظام مند، اقدمات مخرب نفوذی ها، وازده ها و ضد انقلاب، از جمله آسیب ها و تهدیدهای برنامه کلان تحولی مدیریت عالی حوزه می باشد.

حجت الاسلام محققی تقویت حوزه‌های استانی، استفاده از ظرفیت موجود شورا‌های حوزه در استانها،  حفظ استقلال حوزه ها، احیای موقوفات حوزوی، تقویت رویکرد نخبه گرایی، ارتقای مرجعیت اجتماعی روحانیت، تهیه نقشه جامع تبلیغ و تدوین درخت‎واره‌ رشته ها و موضوعات علوم حوزوی را از مهمترین رویکرد‌های آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه‌های علمیه عنوان و اضافه کرد: با این نگرش تاکنون بیش از ۲۰۰ گرایش در رشته های تخصصی در حوزه علمیه شناسایی شده است. آثار و نتایج این برنامه ها به مرور در بین طلاب و حوزویان بروز می کند.

وی تشکیل کارگروه‌هایی برای موضوعات فقهی نوپدید و افزایش کارکرد‌های حوزه علمیه از دایره پژوهش، آموزش، تهذیب، تبلیغ و ترویج احکام به بیش از ۱۰۰ کارکرد را از تحولات مهم رخ داده در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه کشور برشمرد و اظهار داشت: بحمدالله رسانه های حوزوی به عنوان بازویی توانمند در پیشبرد اهداف مدیریت عالی حوزه ها می باشند. پرورش طلاب رسانه‌ای از مهمترین کارکرد‌های خبرگزاری رسا است که می‌تواند به عنوان ابزاری کارآمد مروج فعالیتها، دستاوردها، اندیشه‌های روحانیت و حوزویان در برابر هجمه وسیع فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی دشمن باشد.

تجارب مدیریتی آیت الله اعرافی ظرفیتی راهگشا برای تعالی حوزه های علمیه است

گفتنی است، حجت الاسلام محققی مدیرعامل به همراه شماری از مدیران و دبیران خبرگزاری رسا در سفری چند روزه به استان سمنان، با نماینده ولی فقیه، مدیر حوزه علمیه، علمای بلاد و مدیران تبلیغی و فرهنگی این منطقه دیدار و گفت وگو کردند.

در این سفر همچنین مسؤولان خبرگزاری رسا افزون بر دیدار با مسؤولان استانی با علمای شهرهای دامغان، شاهرود و بسطام دیدار و از مدارس علمیه استان بازدید کردند و از نزدیک در جریان فرصت های تبلیغی و فرهنگی منطقه و ظرفیت حوزه های علمیه استان قرار گرفتند.

علما و مدیران فرهنگی و تبلیغی سمنان در این سفر از فعالیت های خبرگزاری رسا در پوشش اخبار حوزه های علمیه، علما و روحانیت تقدیر کردند و خواستار تقویت این رویکرد در پوشش اخبار علمای بلاد و حوزه های علمیه استان ها شدند و آمادگی خود را جهت کمک در این زمینه اعلام داشتند. /977/ج

جواد رمضانیان
ارسال نظرات