۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۱۳۵۹۹
رییس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛

برخورد با مدیران سهل‌انگار در اجرای مصوبات شورای پیشگیری جرم خراسان شمالی

برخورد با مدیران سهل‌انگار در اجرای مصوبات شورای پیشگیری جرم خراسان شمالی
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با مدیران سهل‌انگار در اجرای مصوبات شورای پیشگیری از جرم در این استان برخورد اداری و قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی اظهار کرد: بروز بی‌عفتی و بی‌اخلاقی نتیجهٔ مستقیم عدم اجرای برخی قوانین و مصوبات تعیین‌شده ازجمله حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است؛ ازاین‌رو باید تمام مدیران و متولیان امر بیش‌ازپیش در اجرای مصوبات و قوانین تعیین‌شده به‌منظور کاهش معضلات اجتماعی و اخلاقی بکوشند.

وی با اشاره به این‌که زمان زیادی از تصویب قوانین عفاف و حجاب در شورای پیشگیری جرم خراسان شمالی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تأکید شورای پیشگیری از جرم استان و ضرورت‌های شرعی و اجتماعی، متأسفانه هنوز با بهانه ضعف‌های مدیریتی، عملکردی و نظارتی به‌طور شایسته و کامل این مصوبات اجرانشده است و این عدم همکاری به‌هیچ‌وجه شایسته یک جامعه اسلامی نیست.

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: با مصادیق سهل‌انگاری در اجرای مصوبات شورای پیشگیری جرم و موارد عدم انجام وظایف قانونی و نظارتی از سوی مدیران استان برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: جامعه جمهوری اسلامی خواستار اجرای حدود و احکام الهی است و امت اسلامی ایران شایسته زندگی در جامعه‌ای مملو از بی‌اخلاقی و بی‌عفتی نیست و باید از جریحه‌دار شدن عفت و اخلاق عمومی پیشگیری شود.

قاضی‌القضات خراسان شمالی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های مرتبط با عفت و اخلاق عمومی بیشترین تأثیر را در اجرای برنامه‌های شورای پیشگیری از جرم استان دارند، تصریح کرد: عدم برخورد جدی و سازنده با متخلفین و عدم‌حمایت موردنظر از مجریان مربوطه باعث تشدید ناهنجاری اجتماعی می‌شود و این‌چنین انگیزه ارتکاب جرم و جنایت‌های بی‌اخلاقی در جامعه تقویت می‌شود و جامعه به سمت‌وسوی بی‌عفتی و عقب‌ماندگی اخلاقی کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس باید تمام مسؤولان و متولیان امر با احساس مسؤولیت دینی و قانونی برای بهبود این روند تلاش کرده و رسالت خود را به‌درستی ایفا کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات