۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۶۱۲
مدیر حوزه علمیه کاشان:

جامعه نیازمند مراکز مشاوره رایگان برای زوج‌های جوان است

جامعه نیازمند مراکز مشاوره رایگان برای زوج‌های جوان است
حجت الاسلام فرجی گفت: امروز جامعه نیازمند مراکز مشاوره‌ای است که بتواند مشاوره‌های رایگان ارائه دهد تا شاهد کاهش آمار چشمگیر طلاق در جامعه باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی صبح امروز در نشست ستاد امور اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان، گفت: آمار طلاق کاشان در سال ۹۰ از هر ۷ ازدواج یک طلاق به از هر ۳ ازدواج یک طلاق در سال ۹۷ رسیده است.

وی افزود: با وجود همه تلاش‌هایی که انجام شده است شاهد افزایش طلاق در کاشان هستیم که این نشان دهنده این است که یا تلاش‌های انجام شده هیچ دستاوردی نداشته یا تلاش‌های انجام شده نتوانسته پاسخگو باشد و نیاز به تلاش‌های مضاعف است.

به گفته وی اگر تلاش‌های انجام شده دستاوردی داشت میزان آمار طلاق حداقل باید در مرحله‌ای متوقف می‌شد، اما اگر طی ۷ سال گذشته آمار طلاق در کاشان روند صعودی داشته است نشان دهنده این است که تلاش‌ها پاسخگو نبوده است.

حجت الاسلام فرجی به برخی از دلایل اعتیاد اشاره کرد و گفت: عدم رسیدگی به معضل مواد مخدر و راه‌های مقابله با آن را نتوانسته ایم حل و فصل کنیم که امروز شاهد افزایش اعتیاد در جامعه هستیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان ادامه داد: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است و براساس مستندات ارائه شده بیش از ۸۰ درصد از معتادین ترک کرده باردیگر به اعتیاد روی آورده اند.

وی افزود: عدم بررسی دلایل گرایش به اعتیاد و برگشت به اعتیاد از مهمترین مولفه‌هایی است که نه تنها نتوانسته منجربه کاهش آمار اعتیاد در جامعه شود، بلکه روز به روز بر آمار معتادان نیز افزوده می‌شود.

حجت الاسلام فرجی به برخی از دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عدم توجه به مشاوره قبل ازدواج و توجه به ازدواج‌های سنتی از جمله دلایل افزایش طلاق در جامعه است.

وی با تاکید بر مشاوره‌های قبل از ازدواج، گفت: هزینه‌های سرسام آور مشاوره از توان اکثر زوج‌های جوان خارج است و جوان‌ها نیازمند مشاوره‌هایی با حداقل هزینه و در حد توان مالی آن‌ها است.

به گفته وی امروز جامعه نیازمند مراکز مشاوره‌ای است که بتواند مشاوره‌های رایگان ارائه دهد تا شاهد کاهش آمار چشمگیر طلاق در جامعه باشیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان یادآور شد: تهیه برنامه‌ها و فیلم‌های آموزشی، فیلم‌های کوتاه آموزشی آسیب‌های بعد از طلاق و سرنوشت مبهم بچه‌های طلاق و انتشار آن در سطح جامعه می‌تواند در کاهش آمار طلاق در جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام فرجی مشاوره قبل و حین و بعد از ازدواج و مشاوره دوران عقد را در کاهش طلاق در جامعه موثر دانست و گفت: امروز نیازمند مراکز مشاوره‌ای هستیم که جوان‌ها به آن اعتماد کنند و در جلسات پرسش و پاسخ شرکت داشته باشند./۱۳۰۷/پ310/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات