۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۸۱۱

دیدار مسؤولان مراسم زیارت اربعین ایران با آیت الله نجفی

دیدار مسؤولان مراسم زیارت اربعین ایران با آیت الله نجفی
جمعی از مسؤولان ستاد اربعین ایران ضمن سفر به شهر نجف اشرف با یکی از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، تعدادی از مسؤولان ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف، دیدار و گفت و گو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار خاطرنشان کرد که زیارت اربعین باید در راستای کسب رضایت الهی و رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد.

وی تاکید کرد که انجام شعائر حسینی و زیارت اربعین باید به بهترین شکل ممکن و بازتاب کننده عشق، علاقه و محبت به رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم)، اهل بیت اطهار (علیهم السلام) و امام حسین (علیه السلام) باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: زیارت اربعین باید موجب تمسک بیشتر به تعالیم و توصیه های دینی باشد. مسیر «یا حسین» که در میان نجف و کربلا مقدس قرار دارد مظهر طاعت خداوند متعال و حرکت در راستای ابراز عشق و علاقه به محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم) از طریق امام حسین (علیه السلام) است.

وی بر ضرورت افزایش ارتباطات میان دو دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران و تنظیم بهتر مراسم اربعین تاکید کرد.

مسؤولان ستاد اربعین ایران نیز در این دیدار گزارشی از برنامه و فعالیت های خود را خدمت حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی ارائه و بر اهمیت توجه به توصیه و نصایح مراجع دینی تاکید کردند.

گفتنی است که حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد مرکزی اربعین استان تهران در رابطه با حذف ویزای عراق در ایام اربعین اظهار کرد: براساس توافقات بین ایران و عراق مقرر شد که ویزا تنها برای چند روز در ایام اربعین حسینی حذف شود.

وی با بیان اینکه حذف ویزا پس از روزهای اربعین باید توسط وزارت خارجه صورت گیرد، افزود: تاکنون در این خصوص رایزنی صورت نگرفته است.

گودرزی گفت: ویزای اربعین برای افرادی که قصد سفر به عتبات را دارند، امسال رایگان است.

ارسال نظرات