۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۱۳۸۷۲
مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی:

ترویج فرهنگ شهادت در جامعه لازمه گام دوم انقلاب است

ترویج فرهنگ شهادت در جامعه لازمه گام دوم انقلاب است
حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: به یقین حرکت در مسیر شهدا و ترویج فرهنگ شهادت در بین جامعه لازمه گام دوم انقلاب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی، شامگاه جمعه، ۲۸ تیرماه، در شانزدهمین نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار می‌شود، با بیان اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی مرهون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا است، گفت: به یقین حرکت در مسیر شهدا و ترویج فرهنگ شهادت در بین جامعه لازمه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به انتهای نامه ۴۵ نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت در این نامه به معرفی فرد حزب اللهی واقعی می‌پردازد؛ فرد حزب اللهی از نظر حضرت علی (ع) کسی است که اهل سحر و پذیرش سختی است و همه چیز را بر خود ارجح می‌داند و اهل ساده زیستی و ترس از خدا است.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا نمونه بارز یک فرد حزب اللهی بودند، گفت: فرد انقلابی کسی است که از ارزش‌های انقلاب تحت هیچ شرایطی عقب ننشیند و هیچ چیز نتواند او را تغییر دهد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه فرد انقلابی تحت شرایط محیط تغییر نمی‌کند، اظهار کرد: ارزش شهدا به خاطر آن است که حتی در خلوت هم از ارزش‌ها غافل نشدند و هیچ گاه تحت تأثیر شرایط قرار نگرفتند.

مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی با تأکید بر اینکه نباید توصیف شهدا به روزمرگی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید همیشه وجدانی به نام شهدا در وجودمان بیدار باشد؛ به یقین یاد شهدا وضعیت شهر و زندگی امروز ما را سامان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انقلابی ماندن به شعار نیست، اظهار کرد: انقلابی ماندن یعنی بفهمیم منفعت عام بر منفعت خاص ما و فرزندان و خانواده مان ارجعیت دارد که متأسفانه برخی از این ویژگی فاصله گرفتند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با تأکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا سبب تغییر ندادن ارزش‌ها و اصول در جامعه می‌شود، ابراز کرد: شهیدان حجت‌های خداوند بر ما هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم؛ اگر پای اصول و ارزش‌ها ایستادیم، قطعا ما هم در مسیر شهدا قدم گذاشته ایم.

گفتنی است نشست شب گذشته طرح تقویت مبانی اعتقادی میزبان پیکر پاک و مطهر شهید مدافع وطن، قربانعلی امیدی بود که دو روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان به دست اشرار به مقام والای شهادت نائل آمد./۹۴۵۷/پ310/ب
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات