۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۱۴۰۵۴
نگاهی به وضعیت طلبه ناهی از منکر کرجی؛

ضرورت برخورد قاطع با ضاربان طلبه کرجی

ضرورت برخورد قاطع با ضاربان طلبه کرجی
یک طلبه ناهی از منکر، توسط چند تن از اراذل و اوباش در مشکین‌ دشت کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ضاربان پس از درگیری، از محل متواری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نیمه شب پنجشنبه ۲۷ تیرماه یک طلبه حوزه علمیه امام رضا (ع) توسط چند تن از اراذل و اوباش در مشکین‌دشت کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

امیر دهقان حسن‌زاده طلبه سطح یک حوزه علمیه که با صحنه رفتار‌های نامتعارف چند پسر و دختر که حالت عادی نداشته‌اند، مواجه می‌شود، تلاش می‌کند تا با تذکر لسانی آن‌ها را متوجه اشتباهشان کند.

این طلبه در تشریح این واقعه گفت: حوالی ساعت ۲۳ در میدان خوشنام مشکین‌دشت مقابل یک بستنی‌فروشی ۶ پسر و سه دختر با شرایط و پوشش نامناسب در حال رفتار‌ها و شوخی‌های نامتعارف بودند و من سعی کردم با احترام از آن‌ها بخواهم با توجه به حضور خانواده‌ها در آن محل، رفتار خود را کنترل کنند.

وی افزود: این تذکر من، با واکنش تند یکی از پسران که حالت عادی نداشت، مواجه شد و با پرتاب کردن صندلی به سمت من درگیری را آغاز کردند و با چوب و قمه به شدت سر، پهلو و کمرم را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دهقان بیان کرد: پس از درگیری، مصدوم و به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدم و درمان‌های اولیه، بخیه سر و سونوگرافی داخلی از من صورت گرفت؛ وضعیت جسمانی من رو به بهبود است و امروز از بیمارستان مرخص شدم.

گفتنی است، به روایت شاهدان عینی ماجرا، ضاربان پس از درگیری با طلبه ناهی از منکر، با مشاهده اعتراض مردم اقدام به عربده‌کشی و فحاشی نسبت به اهالی حاضر در محل حادثه کرده و از محل متواری شده اند.

حجت الاسلام صادق خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز که از ابتدا پیگیر این ماجرا بوده و اقدامات لازم برای پیگیری حادثه را صورت داده است با بیان این که حوزه علمیه در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید داده است، گفت: حوزه علمیه و طلاب به این وظیفه خود ادامه خواهند داد و هیچ چیز در این مسیر نمی تواند مانع شود.

وی با تأکید بر این که چنین مسائلی نباید به حال خود رها شود و باید به صورت جدی پیگری شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، افزود: این گونه پرونده ها باید با جدیت از سوی نهادهای مروبطه پیگیری شود و عاملان به سزای اعمالشان برسند.

گفتنی است، اعضای امور صیانتی و دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان البرز و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه نیز از این طلبه ناهی از منکر عیادت کرده و از نزدیک در جریان معالجه وی قرار گرفتند.

همچنین حجت‌الاسلام ولایی حق، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی البرز با عیادت از حجت‌الاسلام دهقان، امر به معروف و نهی از منکر را در کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر،نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
تو این شرایط کشور و اوضاعی که بوجود امده امر به معروف و نهی از منکر باید توسط یه تشکیلات که توسط نظام ایجاد شده باشه انجام بشه..تشکیلاتی که قدرت اجرایی و برخورد داشته باشند...تشکیلاتی که سوای از بسیج و سپاه باشه و حتی اگه شده چهره افراد تشکیل دهنده این تشکیلات زیاد هم حزب الهی نباشه...مسلح باشند و بتونند برخورد کنند...بخدا قسم هر چقدر این کار دیرتر انجام بشه ضربه بیشتری میخوریم..این بساطی که درست شده و این راهی که بی حجابها و دشمنا در پیش گرفتند به همینجا ختم نمیشه و مطمنا پیشرفت میکنند و رو به جلو میرند..خانمهای بد حجاب موهاشون که از پشت بیرونه از جلو هم بیرونه فقط یه پارچه انداختند اون وسط سرشون که اونم بازه...مانتو ها هم که باز شده و شلوارای تنگ میپوشند تمام برجستگیهای بدنشون از جلو کاملا مشخصه..لباس و پیرهن هم که رفته بالای ناف......
اول که اینجوری لباس نمیپوشیدند....اولش موهاشونو از پشت گذاشتند بیرون..بعدش یواش یواش مانتو رو باز گذاشتند و و و و و و
و اینی شده که داریم میبینیم..و مطمنا وضعیت وخیم تر هم میشه...
گرفتن جلوی این افراد و برخورد با این افراد کار مردم عادی نیست
نظام باید بشینه یه فکر درست و حسابی بکنه و بیخودی جون حزب الهیها رو به خطر نندازه و در مقابل یه عده بی حیا قرارشون نده..
بازم میگم برخورد با اینها بااااااااید تشکیلاتی و محکم باشه...
به دولت هم نباید امید بست در این قضیه....
0
0