۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۱۴۱۳۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

پرداخت خمس و زکات از آموزه های رضوی است

پرداخت خمس و زکات از آموزه های رضوی است
حجت الاسلام عبدوس با بیان این که دین سلیقه ای نیست، گفت: حج و خمس را خدا واجب کرده است و اگر همه ثروت را به فقرا دهید باز جای خمس و حج را نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدوس، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) به خمس، زکات و حق الناس از جمله آموزه های رضوی اشاره کرد.

وی با بیان این که عبادت باید تنها برای خدا باشد، گفت: برخی شبهاتی بر خمس وارد کرده و در فضای مجازی تبلیغ می کنند که چرا خمس را به امام و مراجع تقلید می دهید، پول حج و خمس را به فقرا بدهید در حالی که دین سلیقه ای نیست، حج و خمس را خدا واجب کرده است و اگر همه ثروت را به فقرا دهید باز جای خمس و حج را نمی گیرد.

حجت الاسلام عبدوس افزود: با خمس و زکات نباید معامله کرد، اینکه برخی خمس و زکات را می دهند و به دنبال منافعی برای خود هستند این نوعی معامله است و خمس را تنها برای خدا و به عنوان تکلیف شرعی باید پرداخت کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی به شرایط دادن خمس و زکات اشاره و ابراز کرد: زکات مال فقرا است و به سادات فقیر تعلق نمی گیرد اما نصف خمس به پیامبر و امام تعلق گرفته و نصف دیگر آن برای سادات فقیر، یتیم، بی سرپرست و در راه مانده است.

وی افزود: خمس را باید از مال حلال بپردازید، خمس حق الناس است، حق خدا، حق پیامبر و حق مردم است و در شب اول قبر از اعتقادات ما و از حق الناس از ما سوال می شود بنابراین آدم زرنگ کسی است که آخرت خود را خرج دنیا نکند.

حجت الاسلام عبدوس گفت: مال و قلب ما باید پاک باشد و با دل پاک است که خدا و اهل بیت(ع) به ما عنایت می کند بنابراین سعی کنیم سبک بال باشیم و حق الناسی بر گردن ما نباشد./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات