۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۲۳۵
پس از توضیحات وزیر دفاع؛

نماینده سوال کننده از پاسخ‌های امیر حاتمی قانع شد

نماینده سوال کننده از پاسخ‌های امیر حاتمی قانع شد
علیرضا رحیمی پس از استماع توضیحات وزیر دفاع از پاسخ‌های وی در خصوص پخش فیلم دو تابعیتی‌ها در مجلس قانع شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه سی و یکم تیرماه سال ۹۸ در صحن علنی بهارستان از توضیحات امیر حاتمی وزیر دفاع قانع شد.

بر اساس این گزارش رحیمی پس از توضیحات وزیر دفاع در خصوص پخش فیلم دو تابعیتی‌ها در پارلمان، گفت: دیدگاه بنده و سایر نمایندگان سوال کننده این است که در حال حاضر  به رای گذاشتن توضحیات وزیر دفاع به نوعی خلاف امنیت ملی است و بر همین اساس بنده از توضیحات وزیر دفاع قانع می‌شوم.

گفتنی است مشروح سخنان امیر حاتمی در پاسخ به نمایندگان سوال کننده به شرح ذیل است:

وزارت دفاع در راه اعتلای امنیت کشور قدم بر می‌دارد

امیر حاتمی در اولین بخش از توضیحات خود گفت:در کمیسیون هم گفتم که هر نماینده می‌تواند بر اساس وظایف یک وزیر، از او سوال بپرسد.

وی افزود: وزیر دفاع در چارچوب سوال مطرح شده، وظیفه‌ای در حوزه اطلاعات و امور امنیتی نیرو‌های مسلح مسئولیتی را به طور مستقیم ندارد و مسئولیت ما در راستای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح است. به همین دلیل موضوع سوال مطرح شده نسبت به اینجانب با ابهام قانونی مواجه بود.

وزیر دفاع ادامه داد: مطالبی که آقای رحیمی مطرح کردند به دستگاه‌های دیگر باز می‌گردد؛ اما به دلیل تاکید هیات رییسه اطلاعاتی را کسب کردم که مطرح می‌کنم.

امیر حاتمی با بیان اینکه با توجه به اینکه تهیه و انتشار فیلم مذبور به سپاه پاسداران منصب شده بود، از سازمان اطلاعات سپاه سوال کردم که به صورت مکتوب پاسخ دادند و آن پاسخ را به کمیسیون امنیت ملی و هیات رئیسه مجلس ارائه کردم، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی به صورت داخلی به نمایش درآمده با فیلمی که در صحن علنی به نمایش در آمده به لحاظ موضوع مشابهت دارد، اما به لحاظ اصالت با هم متفاوت است و فیلم منتشر شده در صحن علنی را فاقد اعتبار رسمی اعلام و انتشار و انتصاب آن به سپاه را غیرمسئولانه اعلام کرده است.

وی گفت: فیلمی که در کمیسیون ارائه شده در خصوص یکی از پرونده‌های امنیتی است و فردی که بعنوان متهم در این فیلم مطرح شده پرونده اش در قوه قضائیه در آن روز در حال رسیدگی بوده، امروز خاتمه رسیدگی داده شده و با قطعیت حکم، حکم در حال اجرا است. کلیه مراحل این پرونده در قوه قضائیه بوده و وزارت دفاع قضاوتی در مورد محتوای این پرونده نمی‌تواند داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح عنوان کرد: در شرایط حساس فعلی و اقدامات خصمانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش ما بعنوان نیرو‌های مسلح بر حفظ و اعتلای اقتدار و امنیت کشور است. همه نمایندگان در همه مراحل از این تلاش خالصانه حمایت کرده‌اند و از آن‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم.

امیر حاتمی گفت: بعنوان سرباز ملت ایران انتظار دارم ضمن استمرار این حمایت و پشتیبانی، از ما اجرای قاطع ماموریت‌ها و وظایف پشتیبانی و اجرای امور دفاعی نیرو‌های مسلح را مطالبه بفرمایید و ما نیز آن را اجرا کنیم.

وی افزود: امیدوارم نمایندگان محترم مواردی مثل این سوال را که دارای آثار خاص امنیتی، سیاسی و قضایی است در یک ساز و کار قابل اجرای دیگری پیگیری کنند.

وزیر دفاع تاکید کرد: بعنوان وزارت دفاع آمادگی داریم برای بررسی و تایید صحت و عدم صحت هرنوع اطلاعات و منصوب به نیرو‌های مسلح با مجلس شورای اسلامی همکاری داشته باشیم. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات