۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۱۴۲۴۹
رییس خلیفه گری کلیسای کاتولیک کلدانی آشوری:

آمریکا بزرگ ترین مانع در ایجاد صلح و امنیت جهانی است

آمریکا بزرگ ترین مانع در ایجاد صلح و امنیت جهانی است
اسقف اعظم رمزی گرمو آمریکا را بزرگ ترین مانع در ایجاد صلح و امنیت جهانی دانست و گفت: آمریکای داعش پرور نمی تواند مدعی آزادی امت ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسقف اعظم رمزی گرمو رییس خلیفه گری کلیسای کاتولیک کلدانی آشوری، امروز در همایش تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: از دیدگاه ما مسیحیان دین وسیله ای است برای تحقق بخشیدن به عمیق ترین و زیباترین آرزوی انسان یعنی همان رسیدن به خداوند است.

وی افزود: همچنین دین وسیله ای برای خدمت کردن به هم نوع بخصوص نیازمندان و رنج دیدگان است دین ما را به سمت سوی صلح جهانی هدایت می کند.

اسقف اعظم رمزی گرمو ادامه داد: متاسفانه امروز برخی گروه ها با برافراشتن پرچم دین جهان را به آشوب، اضطراب، خشونت و جنگ کشاندند؛ این گروه های افراط گرا و متعصب دین را به عنوان ابزار برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند.

رییس خلیفه گری کلیسای کاتولیک کلدانی آشوری اضافه کرد: یاد بیاورید آن زمانی را که گروه تکفیری داعش کشور عراق را تصرف کرد و به مدت سه سال پیروان دین ایزدی، مسیحی و حتی مسلمانان را به خاک و خون کشاندند و همه این اعمال را به نام اسلام انجام دادند.

وی گفت: ادیان توحیدی در اقصی نقاط جهان با استفاده از مشترکات دینی خودشان باید در راستای برقراری صلح جهانی اقدام کنند و با اتحاد آزادی، عدالت و الفت را در جهان حاکم کنند و مانع اقدامات گروه تکفیری شوند.

اسقف اعظم رمزی گرمو بیان داشت: برخی افراد اروپایی و یا آمریکایی بودن را مساوی بودن می دانند در حالی که این طرز تفکر کاملا اشتباه و نادرست است، اگر آداب و رسومی مانند ازدواج هم جنسگراها، ساخت جنین، آزادی های غیر اخلاقی و غیره که در این کشورها حاکم است مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید این رفتارها برضد کتاب انجیل است.

رییس خلیفه گری کلیسای کاتولیک کلدانی آشوری ابراز کرد: در طول این 40 سال آمریکا با سیاست هایی که علیه ایران اعمال کردند ثابت کردند که بزرگ ترین خطر برای صلح و امنیت جهانی محسوب می شوند.

وی گفت: با کمال وقاحت آمریکا می گویند داعش ساخته ما است پس چگونه می تواند او مدعی آزادی ملت ها باشد؛ آمریکا نخستین کشوری بود که از سلاح هسته ای علیه ملت بی گناه ژاپن استفاده کرد./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات