۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۱۴۲۵۷
نماینده مردم بیرجند در مجلس خبر داد؛

تصویب طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها به حذف سود و جرائم مضاعف

تصویب طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها به حذف سود و جرائم مضاعف
حجت الاسلام عبادی از تصویب طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرائم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان خبر داد.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، از دیدار خود با وزیر صمت خبر داد و اظهار داشت: این دیدار به همراه مدیرکل کارخانه کویرتایر با وزیر صمت انجام شد و در این دیدار در خصوص طرح توسعه و تجهیز و افتتاح فاز دوم کارخانه کویرتایر مباحثی مطرح شد.

وی با بیان اینکه این طرح توسعه و تجهیز می‌تواند سبب اشتغال پایدار در استان شود، گفت: کارخانه کویرتایر پتانسیل و ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و عرضه کالا در استان دارد بنابراین باید زمینه توسعه و تجهیز این کارخانه فراهم شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کویرتایر ظرفیت بالایی در زمینه ارزآوری دارد، افزود: افتتاح فاز دوم کارخانه کویرتایر در کاهش واردات تایرهای سنگین به کشور تاثیرگذار است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به تصویب طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرائم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، تصریح کرد: این طرح بر اساس حذف سودهای مرکب بانک‌ها و موسسات غیربانکی از طریق جرائم وام‌هایی که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می‌شود تصویب شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای احکام دین اسلام و ممانعت از ورشکستگی بانک‌ها و اصل آزادی قراردادها بوده است، ادامه داد: باید سودهای ربوی در جامعه حذف شوند امروز بسیاری از بدهی‌های بانکی زمینه‌ساز سودهای ربوی هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح از تعطیلی واحدهای تولیدی پیشگیری می‌کند و با تصویب این طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها و موسسات غیربانکی به حذف سود و جرائم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در صحن علنی مجلس، این طرح خارج از دستور در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات