۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۱۴۲۷۰
سخنران حرم مطهر رضوی:

مقام رضا به انسان آرامش می دهد

مقام رضا به انسان آرامش می دهد
حجت الاسلام عبدوس با بیان این که خداوند براساس حکمت و مصلحت عطا می کند، گفت: ما باید به رضای خدا راضی باشیم و این رضا به انسان آرامش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدوس، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی به داشتن مقام رضا به عنوان آموزه رضوی اشاره کرد.

وی با بیان این که واژه «رضا» در 73 آیه با صیغه های مختلف در قرآن آمده است، گفت: بیش از هزار حدیث از رضا داریم که به سه نوع رضای بد، رضای محال و رضای شایسته اشاره می کند.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به مقصود از رضای بد، اظهار کرد: دنبال هوای نفس رفتن، مغرور شدن و راضی بودن از خود از جمله رضاهای بد است که اهل بیت(ع) مراقب بودند که برخی از تعریف ها موجب غرور نشود و همواره از دچار کبر و غرور شدن و راضی بودن از خود نهی می کردند.

حجت الاسلام عبدوس افزود: راضی بودن از کار بد دیگران از جمله جلوه های دیگر رضای بد است و امیرالمومنین(ع) در این مورد می فرماید:« اگر کسی از کار بد کسی رضایت داشته باشد مانند کسی است که آن کار بد را انجام داده است.» همچنین امام رضا(ع) می فرماید:«اگر کسی در مشرق کسی را بکشند و در مغرب کسی بگوید خوب کرد و به این کار او راضی بود، مانند این است که آن بیگناه را کشته است.»

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: خوشحال شدن از کار بد دیگران از جمله دیگر مصداق های رضای بد است که اگر کاری کنیم که دیگران خوشحال شده اما خدا ناراضی باشد این رضای بد است.

وی با بیان این که امیرالمومنین(ع) می فرماید:«آخرین ایستگاه دین داری رضا است»، گفت: گاهی خدا صلاح نمی داند به ما مقام و مال و ثروت بدهد بنابراین باید به رضای خدا راضی باشیم چون خداوند براساس حکمت و مصلحت عطا می کند و اگر کاری به صلاح ما نباشد پیش نمی برد.

حجت الاسلام عبدوس به رضای ثامن الحجج(ع) اشاره و بیان داشت: خداوند به امام رضا(ع) در سن 48 سالگی یک فرزند (امام جواد) را عطا کرد و حضرت در این مدت هیچ گاه به خداوند نگفت که چرا به من بچه نمی دهی و این رضا به انسان آرامش می دهد بنابراین کسی که رضا است، غر نمی زند و راضی است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات