۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۱۴۲۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رونق تولید داخلی سبب خنثی شدن آثار تحریم‌ها می شود

رونق تولید داخلی سبب خنثی شدن آثار تحریم‌ها می شود
حجت الاسلام والمسلمین معلمی گفت: رونق تولید داخلی سبب خنثی شدن آثار تحریم‌ها بر کشورمان خواهد شد و رشد و توسعه همه جانبه را سرعت می بخشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان فنی و حرفه‌ای قائمشهر، مهارت آموزی را امری مقدس و ارزشمند توصیف کرد و گفت: کسب مهارت در جامعه یکی راه‌های مهم پیشرفت کشور است.
 
وی با بیان این که مهارت آموزی به یک اعتبار، پروراندن استعداد‌های الهی است، افزود: خداوند متعال، در نهاد انسان، استعداد‌های مهارتی فراوانی قرار داده، و زمینه بروز همه این استعداد‌های مهارتی نیز با آموزش و پرورش وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که با آموزش و تلاش، استعداد‌های درونی انسان شکوفا می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل مهارت آموزی از یک جایگاه و قداست بالایی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت ارزشمند در جهت توسعه همه جانبه کشور بهره گرفت.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ایران اسلامی کشوری غنی با توانمندی بالا است، تصریح کرد: اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، کشورمان به یک جایگاه رفیع در عرصه جهانی تبدیل خواهد شد.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که متأسفانه برخی سوء مدیریت‌ها موجب بروز مشکلات بسیاری را در جامعه فراهم کرده است، بیان داشت: باید با مدیریت صحیح از منابع و ظرفیت‌های بالای کشور در جهت رشد و توسعه همه جانبه بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی، مصرف گرایی را یکی از نقاط ضعف کشورمان عنوان کرد و با بیان این که باید فرهنگ تولید در جامعه ما بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ کار و تولید در جامعه اسلامی نهادینه و تقویت شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که متأسفانه واردات همواره ضربه‌های سختی را به تولید داخلی وارد کرده است، بیان داشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، حمایت دولت از تولیدات داخلی باید بیشتر تقویت شود.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که حمایت از تولید داخل باید با ترویج فرهنگ استفاده از آن نیز همراه باشد، تصریح کرد: به طور حتم رونق تولید داخلی موجب خنثی شدن آثار تحریم‌ها بر کشورمان خواهد شد و رشد و توسعه همه جانبه را برای ما به ارمغان خواهد آورد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
....................اثاث البیت
قسمتی از نامه مرجع بزرگ شیعه ، آیت الله العظمی سید محمد کاظم یزدی رحمه الله تعالی(صاحب کتاب عروه الوثقی) به آقا میرزا رحیم بازرگان معتبر بیش از 100 سال پیش:
.
این احقر که از بدو عمر تا کنون ، اغلب اوقات ، لباسم از منسوجات دارالعباده (یزد) بوده و مکررا به برادران ایمانی توصیه نمودم و گفته ام که لباسی که از ابتدای زرع مادّه آن تا غزْل (رشتن و تابیدن) و نسْج (بافتن) و رنگ آن با کلمه طیبه لا اله الا الله ، محمد رسول الله و علی ولی الله انجام میشود و جمعی از مسلمین از آن منتفع شوند کجا و قماشهای منحوس و کم دوام خارجه کجا؟!
.
و چند ماه قبل ، شرحی در جواب استفتا ی شخص طهرانی ، وجوه متعدده در رجحان آن - شرعاً و عقلاً و عرفاً - نوشته ام و اکنون که بحمدلله نوع طلاب نجف اشرف، کرباس اسلامی را پوشیده ، امیدوارم اخوان مؤمنین، اقتدا و تأسی به علمای ملت نموده بر حسب غیرت اسلامیت - مهما امکن - اقتصار به همان ملبوسات اسلامی نمایند. بلکه در تمام اثاث البیت خود تا ممکن است اکتفا به مصنوعات اسلامی نمایند...
.
ان شا الله تعالی متدینین تجار هم بعد از این ، اجناس خارجه را به بلاد اسلامیه جلب نکنند تا این یک مشت به کسب و کار و صنایع بپردازند و تشتت و تفرقه آنها بدل به اجتماع ، به قلیل زمانی نتایج حسنه آن را مشاهده نمایند.
نَصَرَ اللهُ مَنْ نَصَرَ الاسلام و السلامُ علی‌ اخوانِنا المؤمنین.
.
منبع:"فراتر از آزمون و خطا" ص260
0
0