۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۶۱۴۲۹۵
عفو بین‌الملل:

تخریب خانه‌های فلسطینیان جنایت جنگی است

تخریب خانه‌های فلسطینیان جنایت جنگی است
سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد که تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی نقض آشکار قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین‌الملل رویکرد سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری جوامع فلسطینی را محکوم کرد.

این سازمان در حساب کاربری خود در توییتر، نوشت: تخریب خانه‌ها در محله «صور باهر» در شهرک «واد الحمص» نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود و آن بخشی از رویکرد هدفمند و عامدانه برای کوچاندن اجباری فلسطینیان در اراضی اشغالی است.

این سازمان خاطرنشان کرد که تل آویو  ده‌ها سال است که اقدامات سختگیرانه و نامناسبی به بهانه امنیت، در پیش گرفته است تا سیطره خود را بر اراضی فلسطینی گسترش دهد و دست به کوچاندن فلسطینی‌ها از مناطقی بزند که آن را راهبردی می‌داند. تل آویو علاوه بر کوچ اجباری جوامع فلسطینی، ده‌ها هزار منازل را نیز به صورت غیر قانونی تخریب کرده است.

این سازمان در ادامه تأکید کرد که به جای تخریب خانه‌های فلسطینیان باید بخش‌هایی از دیوار موجود در داخل اراضی اشغالی فلسطین ویران شود که نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

کشورهای دیگر نیز بایستی تل آویو را به منظور پاینبدی این رژیم به مسئولیت‌های خود به موجب قوانین حقوق بشر بین‌المللی و تضمین حمایت از فلسطینیان تحت حاکمیت این رژیم تحت فشار قرار دهند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات