۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۱۴۳۶۶
نظر وارده؛

چرا گاندو باعث تحریم صداوسیما شد

چرا گاندو باعث تحریم صداوسیما شد
نفوذ اقتصادی پلی از تحریم به عملیات روانی دشمن برای مقابله با حکومت است، ابزاری که مردم را در مقابل حکومت قرار دهد تا از این طریق بتواند از آشوب‌ها استفاده خود را ببرد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، جنگ پنهان در عراق کتابی است که جوی گوردون از منطقه غرب آسیا روایت می‌کند. این کتاب روایتی از نحوه فلج سازی حکومت صدام حسین بعثی در عراق توسط آمریکا با ابزار جنگ اقتصادی است. تحریم‌ها در عراق آنقدر تاثیر گذار بود که بازارها را خالی کرد و فشار اقتصادی سرسام آوری بر عراق حاکم شد تا اینکه صدام مجبور شد که موشک الحسین و العباس خود را برش مکانیکی بدهد.

بازار جاسوسی غرب در منطقه غرب آسیا سکه رایجی است که دیگر تقریبا دست‌مان آمده که کدام یک به کدامین سو می‌رود و اگر از بچه‌های 15 ساله‌مان هم بپرسی برایت نحوه نفوذ غرب در منطقه را روایت می‌کنند.

جنگ اقتصادی لایه‌های پنهان بسیاری دارد که مهمترین مسئله قرار گرفتن مردم در مقابل حکومت به خاطر بی لیاقتی در حوزه تامین امکانات اولیه زندگی مردم است و از همه مهمتر آشفتگی بازار که دست به دست هم می‌دهند تا اجناس نایاب شوند و از همین رو نارضایتی مدنی موجب شود که مردم حکومت مورد علاقه خود را از بین ببرند. قرار بود جنگ پنهان در ایران نیز تکرار شود.

یادداشت // چرا گاندو باعث تحریم صداوسیما شد

سه مسئله اصلی در جنگ اقتصادی

جنگ اقتصادی با سه ابزار کار می‌کند: تحریم، نفوذ و عملیات روانی. در واقع زمانی که دشمن دست به تحریم می‌زند، نفوذ صورت می‌گیرد تا دو اتفاق را در کشور مقصد بررسی کنند. اول تاثیر تحریم بر بدنه اجتماعی مردم است که از گفتگوهای محلی رایج در بین مردم می‌توان به عمق مسئله پی برد. دوم اراده مسئولین و اراده ملی بر مقابله با تحریم‌ها آیا وجود دارد یا خیر؟

بررسی‌های نفوذی کار را به جایی می‌رساند که با بررسی و تحلیل‌های خود می‌تواند توپخانه عملیات روانی دشمن را تنظیم کند تا دقیقا کجای داستان را دقیق‌تر و عمیق‌تر تخریب کنند. اهمیت جاسوسان اقتصادی در عرصه جنگ اقتصادی تا این اندازه مهم است که رهبر انقلاب در این سال‌ها که اسم سال را در حوزه اقتصاد انتخاب می‌کردند و فقط در سال 94 و 95 نزدیک به 150 بار از کلمه نفوذ در صحبت‌هایشان استفاده کردند که یعنی یک جای کار می‌لنگد.

کاری که گاندو کرد

گاندو دقیقا محل زخم را فشار داد. اهل رسانه خوب می‌دانند که دقیقا باید چه خوراکی را آماده کنی تا مردم را سرگرم کارزار خویش نمایی و از قبل آن سود خود را بالا بکشی و درد دیگران را نفهمی. جاسوسان اقتصادی مسئله مهم سریال گاندو بود که دقیقا متوجه بود تا به کجای کار دست بگذارد و در بعضی مواقع دیالوگ‌های قوی در دهان مایکل هاشمیان یا همان جیسون رضائیان می‌گذاشت که مخاطب کاملا منشا مشکل را متوجه می‌شد.

یادداشت // چرا گاندو باعث تحریم صداوسیما شد

فصل دوم گاندو نباید ساخته شود به چند دلیل:

1- جاسوسی اقتصادی همان پلی است که تحریم را به عملیات روانی متصل می‌کند تا توپخانه رسانه‌ای دشمن بتواند دقیق عمل کند، بنابراین گاندو در اثر خویش به صورت کامل زندگی یک جاسوس را در عرصه جنگ اقتصادی توضیح داد و تبیین کرد.

2- همه می‌دانند که فصل اول سریال گاندو قوی ساخته شد. علت این قوت هم چیزی نبود جز حضور افراد خبره و اهل فن در حوزه فعالیت اطلاعاتی و عملیاتی که نسخه پیچی‌های دقیقی را صورت داد و به همین دلیل به خاطر ضربات مهلک اثر بر جان مخاطب‌های خاص باعث می‌شود تا مردم هوشیاری بیشتری در مقابل جاسوسان اقتصادی پیدا کنند.

3- دشمن برای انجام فعالیت‌های خود در حوزه نفوذ ریل گذاری کرده است تا بتواند در میان مردم چهره خود را جا بیاندازد و افرادی را در پیکره مدیریتی استان‌ها جانمایی کند. سریال گاندو با یک ترفند شناختی توانست تمام ریل‌گذاری‌ها را به نمایش بگذارد و دشمن به خاطر اینکه ریل‌ها به نمایش مردم گذاشته شد، عصبانی است و همین عصبانیت باعث می‌شد تا وابستگان سببی و نسبی واکنش نشان دهند. (اشتباه نشود! هرکسی با گاندو مخالفت کرد، عناد ندارد ولی عارضم که ...)

4- تنها یک برگ از پرونده صدها جاسوس اقتصادی در کشور ما گشوده شد و مردم نسبت به تلاش‌های نیروهای امنیتی آگاه شدند. حالا اگر گاندو به بخش‌های دیگر نیز برسد و این سوژه بکر به صورت کامل پرداخته شود و روایتی درست از شیوه نفوذ اقتصادی دشمن به اطلاع مردم رسانده شود، مردم ما نسبت به اتفاقات مختلف واکسینه تر می‌شوند و واکنش اگاهانه‌تری نسبت به موضوع پیدا می‌کنند. /882/ی702/س

علی اصغر سیاحت 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
یااداشت جالبی بود.
4
1
هومن
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
آنچه در ایران رخ داده تا حالا یک معجزه بوده است؛ دستاوردهای ایران به برکت اسلام و قرآن کریم و رهبری‌های بزرگ و با طهارت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در تمام عرصه‌ها افتخارآمیز است.
3
1
ناشناس
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
درود بر دلاورمردان ایران
عبادیان
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
گاندو نمایش اقتدار دستگاه اطلاعاتی ایران در مقابل بزرگترین سازمان های اطلاعاتی دنیا بود.
حالا مدام در داخل به پر و پای هم بپیچید و شیرینی این پیروزی را به کام م ردمتلخ کنید.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
تحلیل اقتصادی از نقش جاسوسان در جنگ اقتصادی در حوزه سینما
تا حالا از این زاویه به فیلم گاندو نگاه نکرده بودم
3
1
صدرا محمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
خیلی خوب بود کاملا ظریف و دقیق به مسئله جاسوسان اقتصادی اشاره کرده بودید
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
لطفا در صورت امکان سخنان ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه حضور دست اندرکاران گاندو در قم را پوشش دهید
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
پیام دهکردی در قم: «سریال گاندو» باعث آشتی مردم با رسانه ملی شد

بازیگر نقش مایکل هاشمیان در سریال گاندو گفت: رسانه ملی بعد از سال‌ها خواب زدگی و غفلت بازگشتی رنسانس گونه داشت و مردم با گفتمان سریال گاندو با رسانه ملی آشتی کردند
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
توییت آقای رائفی پور
‏جناب روحانی ممنون از شما
هرچه به مردم می‌گفتیم صدا و سیما عملاً عنانش دست دولت هاست باور نمی‌ کردند
برخورد ترامپی امروز شما در انتقام از پخش گاندو و گروکشی بودجه رسانه ملی ، بهترین حجت و دلیل بر عرایض چندی پیش بنده بود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب مجلس، پخش سریال گاندو را عامل ناامیدی مردم میداند!
خیلی جالبه، دائما از دولت ... میگیرن و هر چند روز یه گندی میزنن، اقتصادم که خراب کردن..امثال این وکیل الدوله ها، که هیچ کاری برای مردم نکردن، باز هم از دولتشون دفاع میکنن!! و علت ناامیدی مردم رو پخش یه سریال میدونن!
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کنایه رئیس سازمان فضای‌مجازی سراج به تحریم صداوسیما توسط دولت!
یارانه مردمی که گاندو دیدن قطع نشه حالا...
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
واكنش تند محمود رضوي به آجر شدن نان هنرمندان به بهانه گاندو!
خب برید از همونا که پول گرفتید فیلم بسازید و قهرمانشون کنید بازم پول بگیرید
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
فشار دولت روی صداوسیما شبکه افق، جدیدترین هدف فشار دولت
اخبار و شنیده‌ها از فشار عجیب دولت بر سازمان صداوسیما پس از پخش برنامه‌های تبیینی اخیر حکایت دارد.
▪️پس از آن که با دستور روحانی تخصیص بودجه صداوسیما منوط به تایید نمایندگان دولت در شورای نظارت بر صداوسیما شده بود، جدیدترین فشارهای دولت بر شبکه افق متمرکز شده است.
▪️علت اصلی فشارها بر شبکه افق، تصمیم بر بازپخش سانسور نشده سریال گاندو و همچنین آغاز دور جدیدی از برنامه‌های روشنگرانه در قبال مسائل روز کشور از جمله جهان‌آرا می‌باشد.
3
0
جلال حیران نیا
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
«گاندو» در متن خود می توانست تعادل برقرار کند. سربازان گمنام امام زمان (ع) تنها در حفاظت اطلاعات سپاه نیستند. وزارت اطلااعت، ارتش و مردم هم سرباز گمنام و خدوم دارند. حتما در پرونده مورد نظر فیلم هم حضور داشتند. لذا کارگردان می توانست دولت فعلی را با در نظر گرفتن خدمات وزارت اطلاعات د راین فیلم نقد کند. البته که هر دولتی از هر جناحی در حال خدمت است یا حداقل جناح حاکم است. گاندو دولتمردان را بی دست و پا و حتی ترسو معرفی کرد. البته اگر نگوییم همدست!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کاملا دقیق و منطقی به مسئله جاسوسی اقتصادی پرداخته است
این یادداشت واقعا خوب بود
2
0