۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۴۴۰۰
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت برنامه های قرآنی و اخلاقی در مدارس علمیه

ضرورت تقویت برنامه های قرآنی و اخلاقی در مدارس علمیه
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: برنامه‌های قرآنی و اخلاقی باید به صورت هدفمند و با برنامه در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح ارتقایی مدرسه علمیه شیخ فضل الله نوری بلده نور با اشاره به تاریخ بلند آوازه حوزه علمیه مازندران در ادوار مختلف تاریخ گفت: شخصیت‌های بزرگی در سطح مدارس علمیه استان پرورش یافته اند و امروز فخر جهان تشیع محسوب می‌شوند.
 
وی با بیان این که امروز نیز انتظار از مدارس علمیه تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: رسالت امروز حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر از گذشته است، چون شرایط جامعه با سال‌ها پیش بسیار متفاوت شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تحصیل، تهذیب و تبلیغ سه وظیفه عمده طلاب حوزه است، خاطرنشان کرد: طلاب باید از همه فرصت‌هایی که امروز حوزه برای آن‌ها فراهم کرده در این سه جهت بهره گیرند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه را مورد توجه جدی قرار داد و بر ضرورت تقویت برنامه‌های اخلاقی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاق و تربیت جزء محوری‌ترین فعالیت‌های حوزه در طول تاریخ به شمار می‌رفته است، بیان داشت: امروز نیز تقویت این مباحث همواره جزء تأکیدات مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ حوزه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در حوزه تأکید کرد و گفت: امروز یکی از وظایف مهم حوزه و روحانیت، خروج قرآن از مهجوریت است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه‌های قرآنی و اخلاقی باید به صورت هدفمند و با برنامه در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود، تصریح کرد: به طور حتم انس طلاب با قرآن آثار و برکات بسیاری را در مسیر تحصیلی آن‌ها به همراه خواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز اخلاق و قرآن در جامعه ما مهجور است، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان مهم‌ترین مرکز نشر و گسترش ارزش‌های دینی و معارف الهی وظیفه دارند در جهت تقویت این مسأله بیشتر تلاش و ممارست داشته باشد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات