۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۴۴۱۸
لاوروف:

ایران باید در حل مشکلات منطقه نقش داشته باشد

ایران باید در حل مشکلات منطقه نقش داشته باشد
وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر به آمریکای لاتین تأکید کرد: سیاست مقصر جلوه‌دادن ایران در تمامی مشکلات در سوریه، فلسطین، یمن و در کشورهای همسایه کاملاً غیرسازنده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر خود به چند کشور منطقه آمریکای لاتین در مصاحبه با رسانه‌های گروهی منطقه و شبکه تلویزیونی «راشا تودی»، در تفسیر تصمیم دولت آمریکا برای افزایش حضور نظامی خود در منطقه خاورمیانه با هدف بازدارندگی ایران، تأکید کرد که جمهوری اسلامی باید بخشی از راه‌حل مشکلات امنیتی در منطقه باشد، نه آنکه مقصر در تمامی مشکلاتی معرفی شود که در این منطقه وجود دارند.

لاوروف گفت: «ما بر این عقیده هستیم که ایران کشوری است که باید بخشی از حل‌وفصل مشکلات در منطقه باشد، نه آنکه مقصر اصلی در تمامی مشکلاتی شناخته شود که در منطقه وجود دارد. ما تقریباً بیش از 10 سال است که نظریه داریم درباره اینکه کشورهای منطقه خلیج فارس، چه کشورهای عربی و چه جمهوری اسلامی ایران باید مذاکراتی برای تقویت اعتماد و شفافیت در عرصه نظامی را با حمایت اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرده و در این زمینه به توافقاتی برسند. من فکر می‌کنم که بدون چنین اقدامی، حل‌وفصل کامل مشکلات در منطقه ممکن نباشد».

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «این خط‌مشی که ایران مقصر اصلی در مشکلات موجود در سوریه، در سرزمین فلسطین، در یمن و در کشورهای همسایه معرفی شود، سیاستی کاملاً غیرسازنده است. ایران نمی‌تواند به‌تنهایی این مشکلات را حل کند. ما معتقدیم که ایران باید به مذاکره جلب شود و این مسأله را در گفت‌وگو با شرکای غربی نیز گفته‌ایم. ما بر این عقیده بوده و اصرار داریم که این موضع‌گیری مؤثرتر و سازنده‌تر است و اکنون کشورهای بیشتری به این درک رسیده‌اند که هرگونه سیاست تهاجمی و سناریوی نظامی به بن‌بست خواهد انجامید»./983/ب

منبع:العالم

ارسال نظرات